Inlägg från: IsadorasMamma |Visa alla inlägg
  • IsadorasMamma

Hur dör en hamster?

Sådär gjorde min mus också.

Fast han gungade lite fram och tillbaka också.

Det va också mitt i natten så vi avlivade den själv.

• IsadorasMamma
    nudelbumsan skrev 2008-10-10 00:59:04 följande:
    japp när hon går så gungar hon fram & tillbax.. Du vet inte vad d kan vara?
    Nej det är väl ålderdom antar jag!
    Att saker i kroppen sluta fungera.

Jag tog iaf beslutet att avsluta så snabbt som möjligt när
    det blev uppenbart att han led.
  • IsadorasMamma
    Queen70 skrev 2008-10-10 02:14:29 följande:
    uhu....Hurdå??
    Slog en sten i huvudet på den.
  • IsadorasMamma
    nudelbumsan skrev 2008-10-10 11:35:04 följande:
    Smulan dog i natt 10 minuter efter att jag skrivit härRIP älskade smulan...
    Beklagar.
  • IsadorasMamma
    Queen70 skrev 2008-10-10 15:18:36 följande:
    Kan inte folk ta sina sjuka djur till veterinären när det är dags och lämna in ska man inte ha djur till att börja med. Stenar i huvudet och startgas liksom. Folk är inte kloka!!
    En tegelsten i huvudet på en mus när den lider anser inte jag vara ett speciellt horribelt sätt att bli av livad på.

Snabbt & effektivt.
  • IsadorasMamma
    Queen70 skrev 2008-10-10 15:52:44 följande:
    En sån sak skulle jag bara kunna göra om det absolut fanns noll möjlighet att få det gjort hos en veterinär. (bättre än att ha hemska plågor kanske) Absolut inte för att spara pengar i alla fall.
    Nej kanske för att det va mitt i natten och för att den led utan tvekan.

Och Ja! Hade jag haft fruktansvärda plågor som jag ej kunnat bli frisk från så hade jag gärna dött av en sten 20 ggr så stor som mig själv.
  • IsadorasMamma
    HjärterEss skrev 2008-10-10 16:28:11 följande:
    Fy fan säger jag bara. Är du totalt känslodöd. Undrar om det är ok at ta kål på dig med en mur i huvudet den dagen du börjar vingla.Det är alla djurägares skyldighet att ta hand om sina djur, även vid livets slutskede ska man göra allt för att dom inte ska lida. Annars ska du inte skaffa något djur överhuvudtaget.
    JAAAA det va precis det jag gjorde mitt i natten!
    Allt för att den inte ska lida.

Känslokall vore jag om jag lät den fortsätta ha ont.
  • IsadorasMamma
    HjärterEss skrev 2008-10-10 16:28:11 följande:
    Fy fan säger jag bara. Är du totalt känslodöd. Undrar om det är ok at ta kål på dig med en mur i huvudet den dagen du börjar vingla.Det är alla djurägares skyldighet att ta hand om sina djur, även vid livets slutskede ska man göra allt för att dom inte ska lida. Annars ska du inte skaffa något djur överhuvudtaget.
    Och ja... som jag skrev ovan.

Slå gääärna ihjäl mig med en 20 ggr så stor sten som mig själv och jag lider på det sättet och inte kan bli frisk.
  • IsadorasMamma
    HjärterEss skrev 2008-10-10 16:33:44 följande:
    Kan jag inte se. Hur vet du att den är döende och inte magsjuk? Ska du leka gud.
    Haha vad tror du en veterinär säger om en hamster som är så gammal som de brukar bli om man komemr dit med den?

Att de sätter in intensivvård?
  • IsadorasMamma
    HjärterEss skrev 2008-10-10 16:38:08 följande:
    Ja, faktiskt de kollar upp vad det kan tänkas vara, och avlivar inte direkt utan att ha kollat.Men sedan så kan ju anledningen ha varit att du tog till stenen så kall blodigt (häpen att man klarar av att göra det och se hur musen ev kan lida ifal du missar och döda den) att du inte hade lilla musen försäkrad.
    Haha är du sann?? Du skriver att andra ska sluta leka Gud men ändå verkar det som att du såg hur min mus (hahahah) mådde innan jag slog ihjäl den eftersom du anser det vara kallblodigt?
    Och eftersom du vet att musen inte var försäkrad?

Wooow! Kan du hitta mina försvunna fotoalbum också?
Svar på tråden Hur dör en hamster?