Inlägg från: nudelbumsan |Visa alla inlägg
  • nudelbumsan

Hur dör en hamster?

Min är slö attakerar om jag ska ta i henne & står på alla fyra med nosen i backen håller hon på att dö?? nån som är bra på hamstrar??

Mamma till världens finaste barn Theodor
  • Svar på tråden Hur dör en hamster?
  • nudelbumsan
    Queen70 skrev 2008-10-10 00:37:59 följande:
    Låter som hon har ont. Ta henne till veterinär istället för att låte henne självdö i plågor i såna fall. Hamstrar har väl inte längre livslängd än nåt år tror jag.
    Men vart kan hon ha ont? finns ingen veterinär häromkring som har öppet nu..
  • nudelbumsan
    Pyris skrev 2008-10-10 00:41:30 följande:
    Oftast när ett sådant litet djur visar att något är fel, så har det redan gått långt. Dom kan inte visa sig svaga för då blir dom ett lätt byte.Hur gammal är hon då?
    Okej hon är snart 2 år..
  • nudelbumsan
    Queen70 skrev 2008-10-10 00:42:06 följande:
    Finns det ingen jour? Brukar va svindyrt dock. Ont kan hon väl ha var som helst. Hur gammal är hon?
    d splear ingen roll om d är dyrt bara hon slipper lida..
  • nudelbumsan
    isisisis skrev 2008-10-10 00:48:04 följande:
    Trodde detta var i sandlådan....herregud!tag dig samman ocg gör vad som känns rätt helt enkelt!
    i sandlådan?
  • nudelbumsan
    IsadorasMamma skrev 2008-10-10 00:54:51 följande:
    Sådär gjorde min mus också.Fast han gungade lite fram och tillbaka också.Det va också mitt i natten så vi avlivade den själv.
    japp när hon går så gungar hon fram & tillbax.. Du vet inte vad d kan vara?
  • nudelbumsan
    IsadorasMamma skrev 2008-10-10 01:01:38 följande:
    Nej det är väl ålderdom antar jag! Att saker i kroppen sluta fungera.Jag tog iaf beslutet att avsluta så snabbt som möjligt närdet blev uppenbart att han led.
    kan ju inte gör det är själv men ska ringa djursjukhuset..
  • nudelbumsan

Smulan dog i natt 10 minuter efter att jag skrivit här

RIP älskade smulan...

• nudelbumsan
    Nyfiken gul skrev 2008-10-10 11:36:10 följande:
    beklagar!
    tack!!
  • nudelbumsan

Ja med alla dessa inlägg vill jag berätta att hamstern tillhörde min 5 åriga son som avgudade denna mus nått enormt. & nu är hon ju död så jag skulle väl uppskatta om ni höll era ideer för er själva om hur ni gjorde för att avliva individerna... Tur att d inte är min Theodor som läser då hade han nog gråtit floder, jag gjorde så fint jag kunde begravde henne utan för huset & min Theodor fick göra ett kors som han satte upp..
    När jag väckte honom idag på morronen hade jag inte tagit bort smulan från buren utan han fick vara med. Jag sa att hon nu fanns i himelen vid hans katter & lekte med dom men han kunde inte förstå att musen var i himlen när hon fortfarande låg kvar i buren.. Man undra ju hur mycket d snurrar i barnens huvud egnentligen=)

Svar på tråden Hur dör en hamster?