Inlägg från: Salsoul |Visa alla inlägg
  • Salsoul

Fler som älskar att städa?

Vilken bra tråd! Jag gillar att städa i vanliga fall också men nu har jag drabbats av total städmani, vill att allt ska lukta kemikalier (använder mest såpa i vanliga fall) och helst hela dagen (måste vara hormonerna, inte så bra timing heller att bli ett städfreak med bara 8 v till BF, döden för ryggen!)

Jag som inte tål lukten av klorin tipsar om ytdesinfektion som man kan köpa billigt på Apoteket, perfekt till toalett, diskbänk mm

Undrar också om någon har ett bra tips på hur man får spisplattorna rena och fläckfria? Min man bränner en rökelse direkt på plattan vars rester är omöjliga att få bort.

• Salsoul
    PetraDeliu skrev 2008-10-22 17:37:44 följande:
    har du provat? var det något som hjälpte?
    Hade inte ättika hemma så det gick inte att prova det+ bakpulver. Aluminiumfolieboll var ett skämt, funkade inte alls.
    Ugnsrent ska jag inhandla och testa! Vill ju ha så där fina blanka svarta spisplattor när resten blänker

Topz gillar jag också förresten, använder det på den svåråtkomliga kökskranen för att få bort beläggningar, superbra! Annars är en babytandborste ett tips
Svar på tråden Fler som älskar att städa?