• Anonym

"Ful gubbe" i skolan!!

Nu när dottern (som är 8 år) skulle gå till skolan pratade vi lite om det här med att man inte ska följa med någon främmande som man träffar på vägen oavsett vad de säger osv.

Då sa dottern: Vet du mamma, det finns en som heter Kjell som brukar gå omkring på skolgården och försöker lura med sig barn hem. Han är full och han har suttit i fängelse. :-O

Vidare berättar hon att de har pratat om detta i skolan och fröknarna har sagt att man absolut inte ska följa med honom och om han kommer och pratar så ska man bara springa därifrån!

Jag har inte hört någonting om denne Kjell tidigare. Men OM det nu är så att en full karl går omkring i skolan och försöker lura med sig barnen hem och lärarna är medvetna om detta, borde inte vi föräldrar ha fått någon information om det då??!

Blev helt chockad!! Tänker ju på lilla Engla och andra barn som råkat ut för "fula gubbar"

• Svar på tråden "Ful gubbe" i skolan!!
  • Anonym

La Lola skrev 2008-10-10 08:03:02 följande:

O tänk på alla som råkat ut för "fula gummor".
    Ja, innan hon berättade om denne Kjell så pratade vi just om det faktiskt. Jag sa att man absolut inte ska följa med någon som man träffar, vare sig män eller kvinnor. Det finns ju faktiskt "fula gummor" också.
  • Anonym
    NovaIzabellaCecilia skrev 2008-10-10 08:04:50 följande:
    ehhh... om det är sant så borde ju skolan polisanmäla honom..... och inte bara tala om för barnen att springa därifrån.Sjuk inställning från frönarna tycker jag.Ta upp det med skolan och se vad dem säger.Om inte skolan tänker anmäla tycker jag att du ska göra det!
    Jag har ju ingenting att anmäla, har ju aldrig sett honom eller ens hört talas om honom förrän idag.
  • Anonym
    Annamaja skrev 2008-10-10 08:09:18 följande:
    Men jag hade frågat fröken direkt om det var sant eller inte. fy vad hemskt. Jag tycker ju absolut att man borde få reda på det från fröknarna.
    Ja, jag ska absolut ta upp det med fröken. Var på utvecklingsamtal i förrgår, hon borde ju om inte tidigare ha berättat det då iaf.
  • Anonym
    NovaIzabellaCecilia skrev 2008-10-10 08:13:11 följande:
    Därför tycker jag att du ska fråga fröknarna!
    Det ska jag helt klart göra!
  • Anonym
    Annamaja skrev 2008-10-10 08:17:48 följande:
    Ja prata med henne så fort som möjligt... de kan inte bara vara något som hon hittat på?De går visst anmäla en man som går om kring på skolan och försöker ta med sig barn, om inte annat för ofredande
    Jag tror inte att hon har hittat på det. Dels så brukar hon inte hitta på saker och sedan så lät det trovärdigt då hon sa att de hade pratat om det i skolan.

Men visst ska jag prata med fröken så fort som möjligt.
  • Anonym
    smaragden skrev 2008-10-10 08:47:00 följande:
    ring rektorn och hör med andra föräldrar..ring runt..samt ring även polisen o hör om han finns o kankse är en känd person..om ni bor i en liten stad borde det ju lösas fort..men sådana personer ska ju skyddas till varje pris.....försök om han finns att fota honom o sätt upp lappar o bild på honom...hehe..
    Men fota honom och sätta upp lappar måste väl ändå räknas som Ofredande mot honom? Så får man väl inte göra? Även om tanken är lockande så vill man ju inte göra någonting olagligt....
Svar på tråden "Ful gubbe" i skolan!!