• La Lola

"Ful gubbe" i skolan!!

O tänk på alla som råkat ut för "fula gummor".

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • La Lola
    NovaIzabellaCecilia skrev 2008-10-10 08:04:50 följande:
    ehhh... om det är sant så borde ju skolan polisanmäla honom..... och inte bara tala om för barnen att springa därifrån.Sjuk inställning från frönarna tycker jag.Ta upp det med skolan och se vad dem säger.Om inte skolan tänker anmäla tycker jag att du ska göra det!
    Anmäla för vad?
    Går det att anmäla någon som inte begått ett brott?
  • La Lola
    Anonym skrev 2008-10-10 08:06:49 följande:
    La Lola skrev 2008-10-10 08:03:02 följande:Ja, innan hon berättade om denne Kjell så pratade vi just om det faktiskt. Jag sa att man absolut inte ska följa med någon som man träffar, vare sig män eller kvinnor. Det finns ju faktiskt "fula gummor" också.
    O tänk oxå på då att de flesta övergrepp mot barn sker i hemmet av kvinnor och män som barnen känner.
  • La Lola
    Anonym (M) skrev 2008-10-10 08:11:29 följande:
    Poliserna vill alltid ha information om sånt här så dom kan hålla koll. O är det så att han försöker locka med sig barnen är det ofredande.
    Jo, att berätta är ju en sak men att just anmäla om inget brott begåtts...det var det jag reagerade över....
  • La Lola
    Im Fabulous skrev 2008-10-10 08:14:01 följande:
    La Lola skrev 2008-10-10 08:05:40 följande:Det ska väl inte knalla omkring okända (fulla kåkfarare) människor på en skolgård, det säger väl sig självt?Poliser åker och plockar in alkisar överallt annars.
    Jag undrade mest vad han skulle anmälas för.
  • La Lola
    Aquila skrev 2008-10-10 08:16:39 följande:
    La Lola skrev 2008-10-10 08:15:21 följande:Polisen behöver bli uppmärksammade på situationen. Den är hotande även om något brott inte kan anmälas.
    Ja men det är ju en helt annan sak.
    Att ringa polisen o berätta kan man ju såklart göra. Det är ju svårt att ringa o säga "jag vill anmäla en person för övergrepp mot barn" när inget sånt hänt.
    Det var så jag menade.
  • La Lola
    Im Fabulous skrev 2008-10-10 08:17:27 följande:
    La Lola skrev 2008-10-10 08:08:24 följande:Och så finns det kärnvapen, miljöförstöring, massmord, krig, svält. Men det har väl knappast någon betydelse i sammanhanget? Tråden handlar ju om en ful GUBBE (man, karl) som vistas på en skolgård. Inga övergrepp i hemmet och ingen tant iblandad.
    Nä, det var bara en lite påminnelse över att man ska komma ihåg att övergrepp mot barn utanför hemmet inte är lika vanligt som övergrepp mot barn i hemmet.

Vad kärnvapen o allt det har med saken att göra förstår jag inte.
  • La Lola
    Anonym skrev 2008-10-10 08:49:28 följande:
    Men fota honom och sätta upp lappar måste väl ändå räknas som Ofredande mot honom? Så får man väl inte göra? Även om tanken är lockande så vill man ju inte göra någonting olagligt....
    Nä, så får man inte göra.
Svar på tråden "Ful gubbe" i skolan!!