• Einstein

"Ful gubbe" i skolan!!

Anonym (M) skrev 2008-10-10 08:08:04 följande:
    Skolorna är extremt slöa på att infomera hemmen om sånt här.Vi har haft en kille här i 20 års åldern(narkoman) som har jagat flera av barnen i skolan och hotat att döda dom.Tror du vi föräldrar fick veta det av skolan? Nej det fick jag höra av en bekant som jobbar inom förskolan. En månad efter första incidenten stod det om det i tidningen men fortf ingen info ifrån skilan.
    Dra inte alla skolor över en kam! Vi fick fick en varning från skolan då det hände en grej flera mil härifrån. Jag har även varit med om att varna föräldrar för en blottare på skolområdet som jag då jobbade på.
  • Einstein

Det kan ju vara så att denna Kjell ofta går förbi skolgården och då pratar med barnen över staketet. Sedan kan det hända att personalen på skolan har vidtagit åtgärder och sagt att OM han eller någom annan okänd försööker få dem med sig så får de inte följa med. Då är det ju lätt att en åttaåring får för sig att fröken sagt att faktiskt försökt lura med sig barn. Sedan startas det lätt rykten kring sådana här människor bland barnen och då blir de lätt både mördare och pedofiler! Jag säger inte att det är så, men kolla upp fakta med skolan innan du jagar upp dig för mycket.

Sedan om det verkligen är som din dotter säger, så är ploisen troligtvis redan inkopplad och skolan känner att de har läget under kontroll. De kanske inte vill informera föräldrarna för att undvika att skapa panik.

• Einstein
    Einstein skrev 2008-10-11 11:02:41 följande:
    Det kan ju vara så att denna Kjell ofta går förbi skolgården och då pratar med barnen över staketet. Sedan kan det hända att personalen på skolan har vidtagit åtgärder och sagt att OM han eller någom annan okänd försööker få dem med sig så får de inte följa med. Då är det ju lätt att en åttaåring får för sig att fröken sagt att faktiskt försökt lura med sig barn. Sedan startas det lätt rykten kring sådana här människor bland barnen och då blir de lätt både mördare och pedofiler! Jag säger inte att det är så, men kolla upp fakta med skolan innan du jagar upp dig för mycket. Sedan om det verkligen är som din dotter säger, så är ploisen troligtvis redan inkopplad och skolan känner att de har läget under kontroll. De kanske inte vill informera föräldrarna för att undvika att skapa panik.
    En trött lärare ber om ursäkt för alla stavfel!
Svar på tråden "Ful gubbe" i skolan!!