• Tunamamma

Eskilstunatrakter - 9

Nu tjejer fortsätter vi med tråden och vi är inne på del 9 !

För er som är nya kan jag berätta att vi är några tjejer som bor i/ i närheten av Eskilstuna och har haft kontakt ett tag via tråden och irl. Här pratar vi om allt möjligt och det kan vara allt från familjelivet till vardagsfrågor.
    Några av oss väntar barn, andra planerar eller har barn sedan tidigare. Vill ni vara med är det bara att titta in och skriva några rader, det är alltid roligt med nytt folk!

Länk till del 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m34447461.html

Länk till aktivitetstråd del 7: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35624538.html

Mamma till världens goaste paj och sötaste oliv
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-05 15:37
    Oops, hade visst glömt att länka den senaste aktivitetstråd här , här kommer den:

www.familjeliv.se/Forum-11-271/m38058653.html
  • Svar på tråden Eskilstunatrakter - 9
  • Tunamamma

FamiljenEriksson: Vet du om det är magkatarr? Hoppas att det löser sig!

• FamiljenEriksson
    Tunamamma skrev 2008-10-10 08:05:36 följande:
    FamiljenEriksson: Vet du om det är magkatarr? Hoppas att det löser sig!
    Dom trodde det var magkatarr. Har ju ätit omeprazol två veckor... Men dom var också orolig för att det kunde vara gallstenar då vi har det i släkten. Alla i släkten som haft det har fått det i ung ålder. Under 25... Så om jag kommer in skulle dom undersöka och kolla om det är gallstenar
  • Linda 23

*vinkar jag med*

Nu ska jag snart gå och ta min B12 spruta *ser inte fram emot*

Fam.Eriksson:jag tycker du ska ringa till läkaren, du kan ju inte ha det så här. Sedan ger du dig inte förrän du får hjälp!

• Fru Allerdahl

Alltså åt att du ska klamma ner dig i min vaska.. Hoppas det går bra att ta sprutan..

(¯`°?.♥ Theodore 2/9 -06 (¯`°?.♥.?°´¯) Waldemar 27/2 -08 ♥.?°´¯)
  • Tunamamma

FamiljenEriksson: OM det är gallstenar vilket jag hoppas att du slipper (eller annan strul) så finns det idag avancerad teknik för ev. operation (titthålsop.). Jag känner en person som opererades för det och sa att hon blev så glad att ha gjort operationen med tanke på hur muycket hon led innan. Fast det bästa är om du har något lindrigt och tillfälligt förstås.

Linda: Har du B12-brist? Jag minns att du skrev någon om domnande fingrarFundersam, sen missade jag nog resten...

Ha en bra dag alla!

• Taneli

SusannaT: Det går kanon för min Isa på dagis, hon stormtrivs men fick vara hemma från dagis idag då hennes öga rinner o varar i samband med hennes förkylning o sånt smittar ju. Isa har oxå haft problem med sovandet, har sovit sådär 30 minuter o det räcker ju inte, hemma sover hon 1 1/2-2 timmar men det är väl för att de sover ute bland de andra barnen o hemma har vi ju så tyst. Men nu har de börjat lägga henne i hennes egen vagn o då har det gått bättre.
    Hoppas du verkligen får rätt denna gång med, börjar ju  aningen trött på magen vid detta laget.
    Skånejossa: Hoppas oxå bebis tittar ut snart.

• längtar efter familj
    Fru A: Ha en toppenresa!! Hoppas ni får lugnt och skönt. Sov lite för mig också..*gäsp*

Tunis: Jag pratade mycket riktigt om Galan. Den är Globen med massa bra artister, och live-tvsändning. Allt handlar ju om insamling till forskning kring bröstcancer. Ska bli superkul! Min följeslagare och jag planerar vår kväll för fullt..

Mimmis: Jag jobbar dag den 19e. Så jag kan gå på mötet ändå. Kommer ni båda eller bara du? Var såg du prinsen? De sa att de inte varit ute igår. (eller skrev du i förrgår kanske.. ) *förvirrad*
    ღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღCharlie är min prinsღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღ
Svar på tråden Eskilstunatrakter - 9