Inlägg från: SusannaT |Visa alla inlägg
  • SusannaT

Eskilstunatrakter - 9

Taneli: ok men det har dom oxå börjat med. lägger dom henne på gilvet så börjar hon ba leka. och väcka andra barn. Hur gammal e din Isa nu? ja jag förstår dig att det e jobbigt med magen. det såg inte så bekvämt ut med magen :/ Idag e det ingen dagis alls för belle. få se vad vi hittar på. Hoppas din Isabelle kryar på sig snart.

• SusannaT

Såg att ni pratar om åldersgräns att åka vagn.. jag tycker till o med 3-4 skulle räcka..jag har en systerdotter som är 3 år o en systerson som är 5år. skulle inte tänka mig dom sitta i vagnen nu. Speciellt inte han som är 5år. dom går ju nästan i skolan.. :/

Mexisis: tycker absolut du ska ringa o klaga. dom kanske sänker åldern.

• SusannaT

Mexisis: exakt. fast igentligen tycker jag att dom borde göra om bussarna helt. att hela ena sidan där fram ska vara till för barnvagnar/rulatorer/rullstolar ect. tycker dom har gjort den delen mindre än på gamla bussarna.

• SusannaT
    mexisis skrev 2008-10-11 22:38:27 följande:
    det kanske du har rätt i, är ju inte så van bussåkare så jag vet inte riktigt hur det såg ut i de gamla bussarna. annars tror jag att enda lösningen på problemet med för stora barn i vagn som tar upp plats för de som behöver är att ta bort gratisåkningen. hellre det och man vet att man får åka med. tycker att det är superbra att man får åka gratis med barnvagn men tyvärr så är det ju som med allt annat att det missbrukas och utnyttjas av fel människor. är övertygad om att om man var tvungen att betala så skulle inte folk trycka ner sina barn i vagnar och ta upp plats för jag tror seriöst att det är mer jobbigt än vad det är värt dom där ynka kronorna att kånka runt på en 10-åring i vagn.
    ja det e ju sant. tycker att dom kanske borde göra en kontroll att hur gamla barnen är i vagnarna.. jag åker nr 13 o i dom gamla små bussarna e det större vagnsplats än på dom nya biogas bussarna. i dom nya får det typ ba plats med 2. Du kanske borde ringa mvc eller förlossningen o kolla upp det där med värkarna.. kan du hända att det bara är förvärkar eller vad det nu heter.. jag vet ju vad det heter men det e kväll så står det stopp i hjärnan :P
  • SusannaT

susanneJ: stackare, du har en envis bäbis i magen.. hoppas det sätts igång snart.

• SusannaT

Anks: välkommen. beklagar för missfallet. :( hoppas att ni får ett plus snart igen. :)

• SusannaT

Åhh va roligt Taneli och SusanneJ kanske ni kommer vara uppe samtidigt. :D åååh va roligt. :D Lycka till tjejer.

• SusannaT

Grattis Taneli med familj!!!!! myyysiiiigt, vill med snusa på en bäbis.

• SusannaT

SusanneJ: vad sa dom uppe på förlossningen? jobbigt o sitta i vänta. när jag skulle få isabelle så va dom tvugna o spräcka hinnan :( så vattnet gick aldrig sådär. men kanske nu till nästa. :)

• SusannaT

Idag har man varit jätte duktig o skickat ansökan till högskolan :) funderar på om börja på förskolelärare. få se om man tycker om det annars har jag en backup-plan. jätte sugen på sjuksköterskeutbildningen men då måste jag läsa Matte B innan. nån som läst nått utav dom??

Svar på tråden Eskilstunatrakter - 9