mexisis skrev 2008-10-11 22:38:27 följande:
det kanske du har rätt i, är ju inte så van bussåkare så jag vet inte riktigt hur det såg ut i de gamla bussarna. annars tror jag att enda lösningen på problemet med för stora barn i vagn som tar upp plats för de som behöver är att ta bort gratisåkningen. hellre det och man vet att man får åka med. tycker att det är superbra att man får åka gratis med barnvagn men tyvärr så är det ju som med allt annat att det missbrukas och utnyttjas av fel människor. är övertygad om att om man var tvungen att betala så skulle inte folk trycka ner sina barn i vagnar och ta upp plats för jag tror seriöst att det är mer jobbigt än vad det är värt dom där ynka kronorna att kånka runt på en 10-åring i vagn.
ja det e ju sant. tycker att dom kanske borde göra en kontroll att hur gamla barnen är i vagnarna.. jag åker nr 13 o i dom gamla små bussarna e det större vagnsplats än på dom nya biogas bussarna. i dom nya får det typ ba plats med 2. Du kanske borde ringa mvc eller förlossningen o kolla upp det där med värkarna.. kan du hända att det bara är förvärkar eller vad det nu heter.. jag vet ju vad det heter men det e kväll så står det stopp i hjärnan :P