Eskilstunatrakter - 9
Usch va ledsen jag är nu. När vi skulle gå ut med hunden i morse såg jag en liten pälstuss ligga jäms med väggen här utanför porten. (en liten katt alltså) Den rörde sig inte när vi gick förbi vilket ju är väldigt ovanligt. De flesta katter blir ju jätterädda för min hund. Jag stod och tittade på den ett tag och gick sen och knöt fast hunden i ett cykelställ en bit bort så han inte skulle skrämma slag på den. Och gick fram.
Det visade sig att den lilla katten låg i en blodpöl och skakade Antagligen har den blivit påkörd eller ramlat/blivit kastad från en balkong..
Försökte ringa till varenda jävla djurskyddsförening i telefonkatalogen (passande nog har vi nyss fått gula sidorna så de låg i trappuppgången) men INGEN hade jourtid Polisen tyckte att jag skulle slå ihjäl den själv för de hade minsann inte tid, och securitasnissen (det är de som har hand om störningssjouren och akuta fel här) visste inte heller vad jag skulle ringa till..
Gissa om mitt hjärta blödde, jag hade sån jävla lust att bara stoppa den lilla stackaren innanför jackan och åka till en veterinär.
Till slut ringde jag iaf till polisen att sa att nu FAN får ni komma och göra ngt för här kan den inte ligga och lida och en timme senare dök de upp.
Usch va maktlös man känner sig
Den var inte vuxen och såg så jäkla frusen ut. Hade säkert legat där hela natten och hade bajsat precis där den nu hade nosen