• Theresekarlsson

Barn shampoo med doft?

Nu när det e så vamt ute och Matilda svettas i vagnen så tycker jag att hennes hår luktar surt......tvättar med apotekets parfymfria shampoo 2-3 ggr i veckan.....är det för lite kanske????

när kan man börja med schampoo med lite mild parfym i ??? köpte igår bamses shampoo från apoteket.....matilda e nu 6 månader???

kan man börja tror ni?

• Svar på tråden Barn shampoo med doft?
  • betsla

Vår Tova är också 6 mån och vi tvättar aldrig hennes hår med schampo öht...

• Theresekarlsson

Luktar inte håret när det e så vamt o hon blir svettig???

• jojjo113

Använder inte schmpo och min pojke är 10 månader. Det är inte vidare bra för hårbottnen... och speciellt inte ett parfymerat, så det råder jag dig att inte använda...

• betsla

TS, nä jag tycker inte att det luktar nåt särskilt nu... Jag blöter en tvättlapp och fuktar hennes hår några ggr per dag så att hon ska bli lite svalare. Det kanske hjälper till?!

• melles mamma

melle är snart två år och vi använder ej schampo eller liknande......

• Becka21

Vi har använt schampo en gång på Leo som är snart 4 månader(gjorde det sist vi badade honom),men det var mest för att prova bara.
    Man ska inte ha schampo på små barn o om man har så det vara sällan.
    Vi har barnängens parfymfria.

• Katharina

Vår Leo är 11 mån och vi har alltid tvättat honom med olivolja. Fungerar jättebra, hans hår blir jättegosigt

• lottap26

Jag tvättar med natusans nya shower nånting!
    Det luktar jättegott, min son är 6 månader.
    Jag har tvättat mina andra tre barn med liknande preparat och de har inte tagit skada av det!

• Katharina

lottap26: Jag vill inte på något vis vara en besserwisser men skadorna av att man använder dessa produkter kan komma mycket senare. Det finns ju egentligen ingen anledning att använda dessa produkter på så små barn efetrsom de inte blir så smutsiga. Även om de blir jättesmutsiga så löser olja det och det är ju en naturlig produkt utan tillsatser.

• Glimmerfall

Vid kanske vart 4:e bad använder vi Barnängens parfymfria på vår son. Har även köpt Bamses på apoteket men inte vågat använda det ännu.

Natusans produkter skulle jag aldrig för mitt liv använda eftersom det är de allra sämsta produkterna. Dom till och med varnade för dom ett tag juh!

www.snf.se/verksamhet/konsument/barnvard-kopguide.htm

Svar på tråden Barn shampoo med doft?