• Anonym (oro)

liv utan sex?

Hur har ni klarat er där ena parten vill ha mycket sex och den andra nästan inget alls?

• Svar på tråden liv utan sex?
  • Anonym

här har vi inte haft sex mer än 2 gånger på snart ca 22 månader. men det funkar eftersom vi tycker om varandra och gör andra saker ihop (som ej har med sex att göra)

man får göra ett val, hur viktigt är sex-viktigare än ens partner eller ej

• Anonym

jaa du... jag som tyckte att jag och min sambo inte hade haft sex på länge och det är 4 månader sen nu... jag tror jag kreverar..
    går inte att nämna ordet sex för då suckar han bara eller så blir han irriterad, antagligen för att han känner sig pressad för att han vet att jag så gärna vill ha sex... hur ska vi göra nu..?

• Anonym (oro)

det verkar väldigt svårt att någon som inte är intresserad att förstå den frustration man kan känna av att aldrig ha sex.

• Anonym (Lisen)

Det är väl bara att ha både och? Vill inte partnern ha sex men är helt underbar på andra sätt så är det väl bara att skaffa en KK. Så har man det bästa av två världar!

• JanHelge

Anonym (oro) skrev 2008-10-13 16:36:57 följande:

det verkar väldigt svårt att någon som inte är intresserad att förstå den frustration man kan känna av att aldrig ha sex.
    Det är som att tvinga en stoppmätt person att äta. Har man ingen hunger saknar man inte maten. Är man hungrig själv så får man antingen äta ensam eller äta borta.
  • Anonym

Anonym (Lisen) skrev 2008-10-13 16:40:29 följande:

Det är väl bara att ha både och? Vill inte partnern ha sex men är helt underbar på andra sätt så är det väl bara att skaffa en KK. Så har man det bästa av två världar!
    Men det förutsätter ju att båda två tycker att det är en ok lösning.....
  • Anonym (Lisen)
    Anonym skrev 2008-10-13 16:56:28 följande:
    Anonym (Lisen) skrev 2008-10-13 16:40:29 följande:
    Men det förutsätter ju att båda två tycker att det är en ok lösning.....
    Det är ju klart. Men om man inte kan tillfredställa sin partners behov av en så fundamental sak som sex. Så har man väl inget vidare mandat för att neka honom/henne att få sex av någon annan?
  • Anonym (MaN)

Är nog benägen att hålla med Lisen...

• Anonym

Jag är inte ensam ser jag,min kille vill aldrig och jag är så olycklig.
    Men han är underbar på alla andra sett,en otroligt bra far,som gör det så svårt att lämna honom,vill ju ej att våran son skall behöva vara hos oss varannan vecka,så då väljer jag att leva med denna olycka och frustationen.

Någon som känner igen sig???

• Anonym (1357)
    Anonym skrev 2008-10-18 20:36:09 följande:
    Jag är inte ensam ser jag,min kille vill aldrig och jag är så olycklig.
    Men han är underbar på alla andra sett,en otroligt bra far,som gör det så svårt att lämna honom,vill ju ej att våran son skall behöva vara hos oss varannan vecka,så då väljer jag att leva med denna olycka och frustationen.

Någon som känner igen sig???
    Det är många som känner igen sig - läs här i forumet så märker du det.

Men din son mår inte bra av din olycka och frustration heller.

Ta din känsla på allvar! Det är nedbrytande när "allt är bra" men man ändå inte trivs.
Svar på tråden liv utan sex?