• Anonym (drömmar)

Jag drömde att min dotter var döende i cancer:-(

Hemsk dröm där vi förberedde oss på hennes bortgång. Hur hon kom tillbaka fortfarande sjuk men oron för att hon skulle dö var borta.

Vaknade och var helt panikslagen i morse. Jag är lite skrockfull och minns att jag i en drömtydningsbok hade läst att om man drömde att någon var sjuk i något specifikt så var det bra om personen i fråga kollade upp det.

Jag har ringt VC och bokat telefontid. Om så bara för att få komma dit och ta ett blodvärde då hon är så himla blek och humöret slår om fort på henne. Att humöret är kort är typiskt för hennes ålder. men jag måste kolla upp det här annars kommer jag alltid vara orolig.

• Svar på tråden Jag drömde att min dotter var döende i cancer:-(
  • Anonym

Bara för att du drömde det betyder inte att hon är sjuk.

//Cancermamma.
  • Anonym (drömmar)

Jag vet att jag är skitlarvig.
    Men drömmen kan vara mitt undermedvetna som säger att hon kanske behöver kolla blodvärdet iallafall. Hon är mkt blek, såpass att min mamma är på mig om det hela tiden. Själv hade jag dåliga blodvärden när jag var liten och fick äta järntillskott. Hon har ett väldigt labilt humör, klagar ibland på magvärk och huvudvärk och är ofta trött.

Jag vet att det inte behöver vara cancer men släktens sjukdomshistoria så blir man orolig för jag har aldrig drömt på det sättet förut.

Hennes pappas kusin gick bort i leukemi, min farfar fick prostatacancer, min faster hjärntumörer en farbror till mig i annan cancer, min mormor gick bort i bröstcancer.

Jag är orolig för min dotters hälsa och för det ska jag inte behöva höra omogna kommentarer som det där uppe.

• veronicaq
    Anonym (drömmar) skrev 2008-10-10 15:01:01 följande:
    Jag vet att jag är skitlarvig. Men drömmen kan vara mitt undermedvetna som säger att hon kanske behöver kolla blodvärdet iallafall. Hon är mkt blek, såpass att min mamma är på mig om det hela tiden. Själv hade jag dåliga blodvärden när jag var liten och fick äta järntillskott. Hon har ett väldigt labilt humör, klagar ibland på magvärk och huvudvärk och är ofta trött.Jag vet att det inte behöver vara cancer men släktens sjukdomshistoria så blir man orolig för jag har aldrig drömt på det sättet förut.Hennes pappas kusin gick bort i leukemi, min farfar fick prostatacancer, min faster hjärntumörer en farbror till mig i annan cancer, min mormor gick bort i bröstcancer. Jag är orolig för min dotters hälsa och för det ska jag inte behöva höra omogna kommentarer som det där uppe.
    ne då kan det ju enmdå vara lika bra att kolla upp det. För det hade du väl gjort även utan drömmen med alla de där tillstånden hon kan vara i.
  • lövet2

Du är inte orolig pga drömmen, utan du drömde pga din oro för henne kanske? Går man omkring och oroar sig för någon, så dyker det förstås upp i drömmarna också.
    Du gör helt rätt i alla fall, som kollar upp hälsotillståndet eftersom hon inte verkar må bra. Kanske det är just järn hon skulle behöva!

Svar på tråden Jag drömde att min dotter var döende i cancer:-(