• bananna

tvätta begagnad vagn?

Ni som köpt begagnad vagn, har ni tvättat den? Vilka delar har ni tvättat och hur?

Min vagn känns och ser väldigt fräsch ut, men jag tror nog ändå att jag vill tvätta vissa delar, typ madrass, åkpåse och innertyget i liften. Åkpåsen och innertyget stod det på att man kan tvätta i 30 grader, men vad tror ni om madrassen? Vågar man tvätta den i maskin tro?

• Svar på tråden tvätta begagnad vagn?
  • Miss Bitch

ja skulla absolut tvätta, madrassen e svårt att säga. beror ju på va de e för material. E de skummgummi i den tar de evigheter innan den torkar. Skulle isaf lägga den i torkskåp. Men står de 30 grader på allt så e de klart att de funkar å köra i maskin. E du minsta osäker om nått skulle ja ringa en kemtvätt å råd fråga. Lycka till !!!!

• Gumsan85

Vi (läs min sambo)handtvättade alla delar + tvättade hela chassit (visst heter det så?). våran vagn har stått hos någon som har rökt inne så vi tvättade allt och sen fick den stå ute och vädras i några dagar. Sen har vi haft den inne så "våran lukt" fastnat på den.

• bananna
    Svar på #2
    Oj, det var ambitiöst! Men det är ju inte så kul om vagnen luktar rök såklart.

Nu har jag slängt åkpåse, liftens innertyg och madrassöverdraget i tvättmaskinen + duschat igenom madrassen. Sen nöjer jag mig nog med att vädra resten.
  • Dellan

Emmaljunga vet jag att man kan tvätta alla tyg delar i maskin 40gr även dynan står i bruks..

(¯`°?.¸ ღ♥ GRAVID BF 090320 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Syster Fi

Jag köpte en EJ till dottern skulle komma, och den har jag när jag ställde undan den tvättat alla delarna, hälde en skvätt flytande impregneringsmedel där man annars häller skölmedlet. Suffletten kan man tvätta i duschen med svamp och lite flytande tvättmedel uppblandat i vatten, allt enligt råd direkt från EJ, och sedan duscha ordentligt. Den sprutade jag impregnering på när den torkat så att den ska bibehålla sitt skydd mot regn.
    Ligger nerpackad i förrådet som ny igen och bara väntar på att tas fram i början av nästa år.

Svar på tråden tvätta begagnad vagn?