Inlägg från: Pumpkin och Selma |Visa alla inlägg
  • Pumpkin och Selma

Varning för aspartam!

Jag föredrar att få i mig så få kemikalier som möjligt, speciellt i vanlig mat (inräknat margarin, joghurt, etc). Och min kropp tål inte riktigt aspartam så det känns naturligt att välja bort det (plus att jag läst en del om minussidorna). Blev nästan chockad när ett mvc gett rådet att dricka sockerfritt (med sötningsmedel) åt en kompis... Smart? Njä. Inte enligt mig.

• Pumpkin och Selma

porslinsd0ckaOnline: Haha! Helt sant, jag menar vatten är ju faktiskt bästa alternativet, definitivt bättre än drickor med sötningsmedel...

Tja, hur mår de i USA egentligen? Det lär ju vara så att aspartam (och även andra sötningsmedel) ökar sugbehovet ännu mer, istället för att stilla det som lite socker kan göra, och detta syns i såna fall rätt tydligt i USA. Smalare är de ju i alla fall inte, "trots" alla sötningsmedel! Äh, var och en med sitt. Vill man använda sötningsmedel (eller måste, som diabetiker), så javisst. Men jag är nog mot att de rekommenderar det vid mvc till gravida...Inte medan det inte finns mer forskning.

Svar på tråden Varning för aspartam!