• Micky

Varning för aspartam!

Zezana skrev 2008-10-10 13:31:51 följande:
    Jag har diabetes, så jag kan omöjligt låta bli sötningsmedel, så enkelt är det.. Tänker inte ens bry mig om att försöka.. Vore det farligt, så borde mitt diabetesteam, special mödravården & alla som har med min graviditet att göra varna mig.. Jag litar fullt ut på min läkare, som för övrigt är överläkare inom just diabetes..
    Jag litar inte ens på tandläkaren längre,, för om man jämför en dietists kostråd och hur offta man ska äta så går det inte ihop liksom.. Nej läkarna vet inte allt
  • Micky

måste här tillägga jämföra dietistens kostråd med tandläkarens..

• Micky
    porslinsd0cka skrev 2008-10-10 14:11:27 följande:
    mvc gav rådet att äta/dricka aspartam istälelt för vanligt socker.Fattar inte riktigt varför dom gjorde det, kan ju omöjligt vara bättre.. istället skulle de sagt 'drick vatten' liksom ;)
  • Micky
    Micky skrev 2008-10-10 14:13:43 följande:
    ahh det är ju skummt jag fattar inte varför de gör det egentligen???
  • Micky

Min mamma är diabetiker typ 1 och har nu även blivit Alergisk mot socker,, hon får inte tillräckligt med lufft om hon tex går in på ett konditori, jätteskummt! Hon som alltid sagt - jag kan inte bli allergisk mot ngt.
    Hon unviker sötningsmedel och socker numera

• Micky
    Nixx skrev 2008-10-10 14:53:01 följande:
    Inte så seriösa och oberoende källor direkt...Jag kan ge dig källhanvisningar till forskare som hävdar att jorden är platt.Vad jag har hört (nej ingen källreferens) så ska man upp i ganska höga halter aspartam för att det ska gå att länka till cancer, medans det finns ett starkt samband mellan vanligt socker och cancer i normala mängder.Det finns mycket som är "naturligt" som inte är hälsosamt, kokain, hash, opium för att inte tala om alla saker som är direkt dödliga för människor som förekommer naturligt.
    Håller med där!
    Jo socker är farligt, sötningsmedel är inte heller bra. Jag rekomenderar .....ALLT MED MÅTTA BARA
Svar på tråden Varning för aspartam!