Doxyferm- livrädd!
Jag har fått Doxyferm, en antibiotikakur som jag ska ta i tre veckor. Ska ta den ifall jag har borrelia, för säkerhets skull alltså.
Grejen är att jag har kräkfobi. Jag har bara gråtit sedan jag hämtade ut den. Jag försökte ringa hudkliniken, men de hade stängt. Ringde sjukvårdsrådgivningen istället, men hon sa att jag skulle försöka ta den och sedan, om jag blir dålig, skulle jag höra av mig igen.
Vad är det för andra alterntiv de har som de sätter in om jag inte klarar antibiotikan då? Varför kan jag inte få det från början?
Jag vet att jag är vuxen och tro mig, jag känner mig superlarvig, men just kräkfobin hindrar mig till så mycket. Jag menar, jag var hos tandläkaren idag, tyckte till och med det var kul att ligga där, men just illamående och kräkningar är som sagt ett enormt hinder för mig.
Har ni några tips på vad man kan äta för att slippa må illa och kräkas? Den ska nämligen tas i samband med mat. Kan man ta Postafen samtidigt som den? Vet ni det?
Vet att jag borde ställt dessa frågor till sjukvårdsrådgivningen, men jag tänkte inte på det då. Ville bara ha medicinen utbytt till någon mildare.
Ni får gärna lugna mig.