Min dotter har jättemycket hormonplitor och är röda, ska de vara det?
hon är så röd i ansiktet av dom, när minskar de?
hon är så röd i ansiktet av dom, när minskar de?
Det brukar vara så i några veckor. Ser hemskt ut
Hur gammal är din dotter? Min dotter hade det också i någon (eller några veckor?) runt då hon var 4v gammal om jag minns rätt.
min dotter är 5v
BVC sköterskan sa att de kan vara kvar tills de är ca 3 månader..
Min dotter såg ut som en MYCKET finnig tonåring tills hon var ca 2 månader.
Det går över (även om bilderna från hon var liten inte är så charmiga).
Hej,
min lille kille är också fruktansvärt röd och väldigt torr och fnasig, är era det också? Örat är också väldigt irriterat och rött, verkar helskumt. Kan det verkligen vara hormonplitor? Någon som vet något om mjölkintolerans, eksem?
min 8 veckors är precis så, plitor, rödflammig och jättetorr på kroppen... vädligt torr runt ögonen..
de trodde det var komjölksallergi em jag tror inte det, har gett honom nutramigen mot komjölksallergi i 4 veckor nu men ingen förändring , har nu bytt tillbaka till vanliga ersättningen.. fick idag vid 2 månaders kontrollen en remiss akut till barnkliniken för koll av eksemen... så jag får förhoppningsvis veta vad det är senare idag.. skriver igen då..
när vi var där senast sa de komjölksallergi och gav oss en massa recept på krämer och ersättning.. men jag gissar på att det är något tillfälligt, har nämligen hört om barn som får såhär men att det sedan går över av sig självt..=)
till migs a de också att det var först hormonplitor och sen att det var komjölksallergi men nu efter många om och men och en natt på barnkliniken har de kommit fram till att Vincent har atopiska eksem. Har fått mildison och en mjukgörandekräm ( ej miniderm som inte funkade på honom) att smörja ed ochh en strikt plan att följa..=) Så det finns flera olika saker som itt barn kan lida av. Men atopiska eksem behöver inte barnet få vidare besvär av...bara man vet hur man ska hålla dem under kontroll=)