• givinglife

Spela innebandy när jag är gravid (är målvakt)??

Jag sitter o undrar....
    har precis fått reda på att jag är gravid. Är i ca v5.
    Jag vet att det är nyttigt att träna... men nu är det så att jag är innebandy målvakt. Har match i veckan och vet inte om jag bör vara med eller inte...
    Vad tror ni? nån som har några kloka svar? och kanske nåt tips om vad jag ska säga till tränarn om jag inte vill berätta än??

• Svar på tråden Spela innebandy när jag är gravid (är målvakt)??
  • Snakis

Jag lirade (div 1) som utespelare fram till v 20 då jag började tycka att det var svårt att hänga med i tempot och för mig var det inte några problem.

• givinglife

Häftigt o bra gjort!!

just nu tvekar jag mest för att tuttarna gör så förbaskat ont... kan inte tänka mig en boll i det området just nu, oavsett hur mkt skydd jag har.
    Är ju sällan man "tacklas" :), händer ju dock ibland...
    egentligen tror jag inte man ska vara så hispig, men känner mig hispig iaf :)

• Snakis

Nä, tuttarna gjorde ju så klart lite ont, men i övrigt så fungerade det bra!

Bebisen ligger väldigt bra skyddat i din mage så det är säkert inte någon fara. När jag frågade min BM om innebandyn så sa hon att det är bara lite längre fram som man skall vara försiktig med kontaktsporter och sporter som innehåller tvära förflyttningar.

Lycka till på matchen!

• givinglife

skulle ju frågat bm det när jag ringde tidigare :), men det var annat i huvet då :D

Tack för svaret, känns lite bättre nu

• sb83

Hejsan. Jag stod som målvakt i innebandyn fram till 2 veckor efter ultraljudet. Slut på säsongen då. Men efter ultraljudet hade jag dubbelt så mycket kläder på mig. Hade ju sett att det bor en riktig bäbis där inne. Annars tänkte jag inte på det förrän då i vecka 18.
    Lycke till med matchen.

• Lizzie

frågade min BM precis samma fråga (jag är iof utespelare) men hon sa att det bara var att köra på så länge det kändes ok i kroppen. Men håller med om att tuttarna gör lite ont, måste köpa en ny sport BH. Spelade match idag (Vann båda matcherna, det var ju en bonus) *S*

Lycka till själv på matcherna!

Svar på tråden Spela innebandy när jag är gravid (är målvakt)??