• Rokka Jill

Köpt en lampa på GEKÅS (ullared) Bor i skåne.

När jag kommer hem o håller på att sätta upp lampan ser jag att den är ISÖNDER! (det är en sån takkökslampa i trä, med fyra små lampor i.) en av de vita glas lampskärmarna är sprucken. Kartongen var inte isönder.
    Jag har kvittot kvar.

På kvittot står det dock byte inom 30 dagar mot obruen förpackning. Men denna var ju isönder? Vad händer?
    Och står jag då även för bensinen fram och tillbaka?

• Svar på tråden Köpt en lampa på GEKÅS (ullared) Bor i skåne.
  • Rokka Jill
    kidA skrev 2008-10-11 15:11:56 följande:
    precis. nackdelen m att köpa saker där o inte kolla sakerna innan
    Men du får ju heller inte bryta upp förpackningarna i butiken!
  • kidA
    Rokka Jill skrev 2008-10-11 15:12:48 följande:
    jag hade aldrig köpt glaskupor o inte kollat dem innan. hade du bara tagit kontakt m ngn som jobbade på den avd så hade du garanterat fått kolla dem.
  • AnnaGBG

Du kan väl ringa dem och se vad de säger. Troligen kan du skicka tillbkas lampan och sen få en ny på Posten?

Rokka Jill skrev 2008-10-11 15:12:48 följande:
    Man kan ju kolla grejerna innan man åker därifrån. Om man nu orkar
  • villasibylla

Hej.
    Gör så här att du ringer till gekås o förklarar hur det ligger till.
    Förmodligen så kan de skicka en ny skärm åt dej. annant fall så skickar du tillbaka den o så skickar de en ny.
    Jag har fått grejjer hemskickade o då behövde jag inte skicka de som va trasigt.
    De är inte omöjliga.
    Ha det gottit!!

• Rokka Jill
    AnnaGBG skrev 2008-10-11 15:15:08 följande:
    Du kan väl ringa dem och se vad de säger. Troligen kan du skicka tillbkas lampan och sen få en ny på Posten?
    Man kan ju kolla grejerna innan man åker därifrån. Om man nu orkar
    Ja det blir nog billigaste alternativet...

Jag har ringt men kundservice sitter bara där på vardagarna.
  • Rokka Jill
    villasibylla skrev 2008-10-11 15:16:30 följande:
    Hej.Gör så här att du ringer till gekås o förklarar hur det ligger till.Förmodligen så kan de skicka en ny skärm åt dej. annant fall så skickar du tillbaka den o så skickar de en ny.Jag har fått grejjer hemskickade o då behövde jag inte skicka de som va trasigt.De är inte omöjliga.Ha det gottit!!
    ÅÅÅÅH vad bra det lät. Ja jag får ringa dom på Måndag.
  • Åsa

Du kan reklamera. Då skickar du tillbaka med kvitto (eller kvittokopia, ska de ha original tar du kopia) och godkänns reklamationen får du tillbaka för köpet och portot. Du lär inte få för bensin då detta inte är det billigaste sättet att lämna tillbaka och det inte finns någon anledning att komma personligen.
    Detta gjorde jag med en liten bergsprängare jag köpt utan problem som inte fungerade vid hemkomst. Föreslår att du ringer och frågar om detaljerna för reklamation.

Kruxet med en glaslampa är väl att det är svårt att veta om den var sönder i butik eller gick sönder under hemtransport. Men chansen att reklamera borde inte öka om du åker dit personligen (bara möjligheten att lägga mer pengar där )

• villasibylla

De va lättare att ha med att göra än va ikea är.
    Super nöjd med den service jag fick.
    Det enda jag gnäller på o de gör jag varje gång o de är hur otrevliga de e i grillen utan för ;-/

• Rokka Jill

Åh tack för hoppet!
    Lampan fungerar. Jag har kopplat ihop den. Det är asså en spricka i kupan.
    Lampan hade jag under kundvagnen och la den för sig i bilen.
    Jag handlade bara för 2500:- inget tungt hamnade på den.

(att lägga pengar där är väl positivt hihi) =)

Men jag ringer dom på Måndag. TACK för era svar!

• skorpionen80

Är det någon skillnad på något som är sönder och något som är isönder? Tänkte om isönder var mer en variant av itu... Förlåt för OT, blev bara så nyfiken!

• kidA
    skorpionen80 skrev 2008-10-11 15:31:57 följande:
    Är det någon skillnad på något som är sönder och något som är isönder? Tänkte om isönder var mer en variant av itu... Förlåt för OT, blev bara så nyfiken!
    haha
  • Bebis

Det lättaste är väl bara att ringa och fråga dem hur du ska göra.

Men isönder var ett sött ord är det lokalt kanske? Har aldrig hört det förut.

Don't Panic
  • Rokka Jill

vi skåningar säger isönder.

"den gick itu"
    Den gick isönder
    osv.

Däremot säger vi väll annars "den var sönder"
    Så jag skrev fel i TS =) Men roligt att ni tycker det är sött...

• Bebis
    Rokka Jill skrev 2008-10-11 15:49:41 följande:
    vi skåningar säger isönder."den gick itu"Den gick isönderosv.Däremot säger vi väll annars "den var sönder"Så jag skrev fel i TS =) Men roligt att ni tycker det är sött...
    Jag blev nyfiken bara har som sagt aldrig sett det förut
    Don't Panic
  • skorpionen80

Jaha, jag har växt upp i Skåne och känner inte igen det. Men det är säkert nåt lokalt då.

• skånetös78

De brukar vara väldigt generösa på GeKås med garanti och liknande, inget krångel alls! De vet ju att de flesta av deras kunder bor en bra bit från stället och har en bra bit att köra för att reklamera en vara!

På tal om isönder så använder jag det ordet också, kanske mer i talspråk än i skrift iofs, men ordet används så fort nåt gått "isönder"!

**Den 6/9 blev jag Fru!**
  • Rokka Jill
    skorpionen80 skrev 2008-10-11 17:32:10 följande:
    Jaha, jag har växt upp i Skåne och känner inte igen det. Men det är säkert nåt lokalt då.
    uppväxt i västra skåne.

Det är nog mer talspråk. Jag blandar gärna tal o skriftspråk tyvärr.
  • villasibylla

Hur gick det för dej???

Svar på tråden Köpt en lampa på GEKÅS (ullared) Bor i skåne.