Vi 40+:are som plusas efter ÄD
Hej tjejer!
Det känns bra att denna tråd startat tycker jag! Hoppas oxå det vi blir flera här så småningom!
På min arbetsplats vet min chef och några stycken till, jag har inte hållit det hemligt att jag gjort ÄD heller och de flesta är jätteförstående. Jag jobbar ju deltid redan så det är inte så farligt för min del om jag blir ledig om några månader.
Igor, min gyn sa oxå till mig att nu var det dax att skriva in sig på mödravården. Ska göra det nästa vecka tänkte jag.
Jag kommer att tala om att jag gjort ÄD! Det är ju för vår eget bästa. Då tror jag att det tas mer hänsyn till det vid eventuella komplikationer och/eller när det gäller fostervattens prov tex. Det blir ju svårt att förklara varför man tycker att det inte behövs om man är över 40 år... Det är nog bättre med raka rör tänker jag för vår egen skull.
Jag vill inte heller göra fostervattensprov men däremot kanske man kan göra NUPP! Det finns ju en viss risk med fostervattensprov. Tycker inte man behöver det men med NUPP kan man åtminstone se en antydan till om nacken är tjockare och då får man väl ta ställning till om man vill gå vidare ifall det behövs.
Jag vågar ännu inte kolla på barnsaker som käder etc. Men jag är så stolt över ultraljudsbilden
Jag ska tillbaka en sista gång till min gyn för UL i v10.
Kul Igor att du startat sidan
Solstickan: Jag känner mig inte speciellt trött faktiskt inte så att jag vill lägga mig direkt när jag kommer från jobbet. Det kan ju bero på att jag jobbar deltid... Jobbar du heltid?
Däremot kan bröstvårtorna vara jätteömma och magen spänner när jag sträcker ut kroppen i sängen. Känns bättre att ligga i fosterställning : -)