fille: Jag väntar tills vidare, men kan tänka mig att försöka igen i mars/april.
Anledningen är både att jag känner att jag måste få tid att "hämta mig" och att jag inte känner mig helt säker på att jag vill fortsätta i St Petersburg.
Jag tycker att hela resan dit (inkl visum) och vistelsen där varit stressande för mig. Kliniken är egentligen det enda där som jag verkligen tyckt varit ok.
Jag har varit i St Petersburg tre gånger och varje gång är det något som har krånglat ordentligt.
Jag har ju dessutom varit tvungen att ta med mig min dotter (utom första gången, men då är man ju bara borta över natten).
Min dotter har högfungerande autism, så hon behöver mer stöd från mig än en vanlig 15-åring. Att lämna henne hos mormor i en vecka är inte ett alternativ, samtidigt som det är mer krävande av mig att ha henne med då hon har svårt för att "slå dank", utan gärna vill ha något att göra hela tiden. Hon vill heller inte gärna pröva nya maträtter så i St Petersburg har vi ätit på Kentucky Fried Chicken varje dag - kyckling är gott, men kanske inte VARJE dag.
Skulle jag istället åka till tex Riga så slipper jag iaf stressen innan med att fixa visum. Dessutom har jag för mig att man inte behöver stanna lika länge där, eller?
Finns även flera alternativa sätt att resa dit på.
Har inte bestämt mig än - men det lutar åt att jag byter klinik.
Jag får återkomma i ämnet när jag bestämt mig.