• makima

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Hej!

Har också hittat hit och tjuvläser iblandFlört. Hoppas väl kunna vara med här efter denna ruvningstiden. Vet bara att jag känner mig annorlunda nu än när jag ruvade efter IVF.

kram o lycka till med era 

• makima

Hej Tjejer!

Ni som gjort gravtest genom blodprov, vilken ruvardag gjorde ni det och hur lång tid tog det att få svar? Kliniken påstod att jag kunde ta det på onsdag 22/10. Mina ägg odlades i 3 dygn eftersom jag ej fick plan till dygn 2 efter ÄP.

makima 

ruvare
  • makima

Tack för era svar Solstickan41 o fille

Kommer att ta blodprov den 23 men ändå kanske testa själv ocksåFlört

ruvare
  • makima

Hej allihopa!

Fick tips här på FL under planerar barn/ wiki & artiklar om RFSU:s gravtest "testa tidigt".

Köpte dem via internet och kunde inte hålla mig längre. Så i morse testade jag och det blev ett svagt !!. Svävar på moln för tillfället , men kommer att testa igen i helgen för

att man tror ju knappt sina ögonSkrattande

• makima

Tack för lyckönskningarnaSkrattande. Kommer att ta ett tag innan jag fattar detta.

Förstod nästan att det var något, för molvärk o dragningar ut mot ljumskarna är ingen biverkning av medicinerna. Så jag vågade testa lite tidigt. 

• makima
    Bette skrev 2008-10-22 11:31:50 följande:
    Makima: Vad kul med ett plus, men du ska väl också ta blodprov. Min gyn sade att man tar det för att se att utvecklingen går framåt. Men grattis, grattis till plus . Jag börjar min nedreglering nu på fredag, det här ska bli så spännande. Bette
    Blodprov var något jag också ska göra, men ska på UL nästa fredag för att se att det fastnat rätt ( inget utomkveds) och om båda fastnat.Något kliniken ville...
  • makima
    Bette skrev 2008-10-22 17:00:42 följande:
    Hej allihop:Hur många progesteron förpackningar har ni behövt använda? Har ni också vagitorierna från apoteket? Min doktor har skrivit ut 18 förpackningar det kanske räcker hela behandlingstiden, men jag tror att jag köper lite extra när jag är i Riga, även progynon skall jag köpa extra i Riga, fick utskrivet 100 tabletter, hur många burkar har ni använt hittils? Fick ni också Procren 3,75 mg nedregleringsspruta?Bette
    Har precis börjat på Progynonburk 2 och har ätit dem sedan 11sept. Så det går nog ett par burkar om man som jag ska äta dessa till v. 12.

Började med Progesteron MIC 400mg/dag och har använt 3 hela askar och börjat på en ny. Ska även ta dessa till v. 12 .Så det beror på hur länge du ska ta dem.

Fick Decapeptyl 3.75 men det är samma ämne i men olika namn...

Hoppas du blev klokare Flört
  • makima
    Bette skrev 2008-10-22 19:51:50 följande:
    Hej Makima,Jo jag blev klokare. Jag tror att jag köper lite extra med när jag är i Riga. Det är så roligt att det blev ett plus för dig . Hoppas på det för alla som kommer göra ÄD nu under hösten/vintern. Tar du två vagitorier/dag, det skall jag göra. Vilken vecka är du i nu? Vilken vecka gör man ultraljudet för att se att pyret mår bra och hjärtat pickar?Bette
    Jag tar 2 vaggitorier per dag. Går in i vecka 5 i morgon eftersom jag testade ett par dar för tidigt. För att se pickande hjärtan måste man vänta till v.7 och som de flesta gör.Då är de ca: 1cm långa.

Jag ska även göra ett UL nästa fredag för att se att de hamnat rätt o om det är bägge som fastnat. Men något hjärta går nog ej att se då.  
  • makima

Någon av er som följt livsmedelsverkets rekommendationer att inte dricka mer än 3 koppar kaffe per dag eller slutat helt?

Jag själv dricker bara 1 kopp/dag mot 5 koppar/dag innan ET. Fick även det rådet vid IVF i Danmark.

• makima

Hej alla!

Testade i morse igen och efter ett par sekunder det blev ett starkt  med CB test. Så det går framåt.Skrattande Ska på VUL v. 6 för att se att den/de ligger rätt. Kommer att ev. ta HCG test då.

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD