• Vitsippa65

Vi 40+:are som plusas efter ÄD

Oh nej Makima!! Så fruktansvärt! Tänker också på dig, saknar ord som kan trösta... Varma kramar!

• Vitsippa65

Oh nej Makima!! Så fruktansvärt! Tänker också på dig, saknar ord som kan trösta... Varma kramar!

• Vitsippa65

Hej Solsticka! Vad härligt det låter att kunna lyssna på hjärtljuden! Vill vill vill vill verkligen också snart få en mage att klappa!

Jag har testdag nästa onsdag så jag har passerat halvtid. Vet inte vad jag ska tro - det går uppochner och man vågar ju inte lita på nåt man känner...! Bara att hålla ut!

• Vitsippa65

Hej!

Tassar försiktigt in i plustråden... Skönt att ännu en dag passerat utan synliga problem sen jag testade igår... Brösten fortfarande ömma, rätt stor skillnad mot mina egna IVF-försök då det avtog efter ca en vecka varje gång. Nu håller det i sig... Beror väl ff delvis på proggisarna men lite riktiga gravsymptom borde det ju vara också.

Hur har ni tänkt ang fosterdiagnostik? Jag inser ju att äggen är superunga, min donator är 24 år, och egentligen är ju riskerna för kromosomavvikelser små då. Men jag har ju tyvärr en sorlig erfarenhet av negativt besked på fvp för 3,5 år sen och jag funderar trots allt på NUPP/KUB. Vad säger ni andra?

• Vitsippa65

Tack solstickan! Jag ska fundera på saken. Ett NUPP/KUB är ju inte så påfrestande så ev gör jag det men egentligen behövs det nog inte. Jag försöker inte ursäkta mitt val att avbryta min graviditet pga att det visade sig att barnet hade Downs då för ca 3,5 år sen drygt, jag tror att jag känt annorlunda om jag dels varit yngre och dels hade en partner men som ensamstående vid 40 kändes det inte alla rätt för nån. Men det bara för att jag fattade det beslutet då så känner jag att jag inte vet hur jag skulle reagera om jag fick beskedet igen.... det är ett svårt beslut! Men nu ska jag tänka positivt - äggen är bara 24 år!

Hoppas få hänga med i denna tråden fram till augusti nån gång!

• Vitsippa65

ÄlvanAlva: Nej, jag tar inte illa upp! Det är helt rätt att var och en måste göra sitt eget val! Jag gjorde mitt utifrån mina förutsättningar just då. Har dessutom blivit gravid 3 ggr till efter det med IVF och egna ägg men två MA och ett tidigt MF så får det vara nog... Nu ska det bli barn också hoppas jag! Man får försöka tänka på positivt trots tidigare erfarenheter, lättare sagt än gjort ibland dock...

Hur känner du dig?

• Vitsippa65

Åh vad roligt att höra Nikolina!! STORT GRATTIS!! Jag håller också alla tummar för att det ska fortsätta enligt plan!

• Vitsippa65

Idag har jag inte känt mig ett dugg gravid. Hittills har jag haft ömma bröst längre än jag haft vid mina "egna" IVF men det har avtagit lite nu. Antar att det inte behöver betyda nåt negativt iofs men svårt att låta bli att fundera... Nu på kvällen har jag haft lite mer molvärk också och är ju livrädd för att det verkligen innebär att jag snart börjar blöda men inga tecken på det ännu - det kan ju också var positiva tecken att livmodern växer lite! Imorgon kommer jag äntligen iväg för att ta ett hCG-prov och har bokat tid för vul nästa tisdag, bör vara v 7 då så man äntligen borde kunna få ett besked på det finns nån filur därinne eller om det blir snaps till jul...!

• Vitsippa65

Igor: jag väntar med BF-listan tills jag vet att det finns nåt litet levande pyre därinne... Väntar på provsvar på hCG imorgon förhoppningsvis, och sen ett till blodprov + vul nästa tisdag. Förhoppningsvis ser allt bra ut - då kanske jag vågar! Vet inte ens vilket datum jag har...

• Vitsippa65

Mitt hcg låg på 2400 i tisdags och det var 3 veckor igår sen ET. Det känns helt OK! Ska ta ett prov till nästa tisdag och hoppas på fortsatt stigning...

Svar på tråden Vi 40+:are som plusas efter ÄD