Vi 40+:are som plusas efter ÄD
Ja gjorde min ÄD på AVA riga och jag började 2 innan med progynon. Tog tab från den 13 aug och sedan gjordes ÄD den 28 aug.
Ja gjorde min ÄD på AVA riga och jag började 2 innan med progynon. Tog tab från den 13 aug och sedan gjordes ÄD den 28 aug.
Ja gjorde min ÄD på AVA riga och jag började 2 veckor innan med progynon. Tog tab från den 13 aug och sedan gjordes ÄD den 28 aug.
Ringde min mödravård igår och de vill jag skulle göra KUB testen. Så nu har jag bokat tid för det ska iväg på fredag. Sedan blir inskrivning på MVC den 25 nov.
Lycka till nu Solstickan som ska till MVC idag eller hur. Får berätta för oss efteråt.
Jag har inte berättat att gjort ÄD på MVC eftersom jag inte ens varit dit. Men precis som Fille sa så är det bara ett UL och ett blodprov dvs inget som borde påverka bebisen negativt som ett fostervattensprov.
Känns inte som ett krav att göra det men om man får erbjudande om det så varför inte är min åsikt. Men makima visst kan man hoppa över det om man inte vill. Frivilligt som sagt.
Det tror jag med fille att du kommer att föda före mig. Själv kommer jag att kejsarsnittas troligen 1-2 veckor innan BF. Har inre bäckentränsel och klarar inte av att föda normalt.
Hej Fille
Angående min bäckenträngsel fick jag reda på det i samband med ett ultraljud som gjordes i vecka 50 när jag väntade mitt första barn. Jag är mycket kort och ville veta om jag skulle kunna klara en normal förlossning vilket jag alltså inte gör.
Men kan man tycker jag man ska försöka föda normalt.
Hej Sanca
Normalt gör man ett ultraljud i vecka 18 enbart och första besöket på MVC brukar vara runt v.10 för inskrivning.
Angående att berätta om ÄD eller inte måste väl var och en bestämma själv. Jag hade inte tänkt berätta något men var på en KUB test i fredags och då frågade de mig om jag gjord en provrörsbefrukning och jag ville inte ljuga så nu har jag berättat i alla fall.
Tror det kan vara en fördel om man berättar eftersom de då vet att man har friska ägg och inte löper samma risk för kromosomförändringar som annars.
Själv ringde jag i senaste laget ska på ett första besök den 25 nov. KUB testet gjorde jag på specialMVC.
Ja det kommer att stå i barnets journal om man berättar på MVC men samtidigt kan det finnas en vits med det. Om det händer barnet något t ex om man behöver ge blod så kan de uppstå en konstig situation om inte mor - barn har samma blodgrupp tex.
Men vet man då redan innan att det är ett ÄD barn så blir saken en annan.
Ja det finns många aspekter på detta. Har funderat hit och dit för egen del men insåg att Nä ljuga kan jag inte. Så det löste sig av sig själv så att säga. Känns faktiskt bra att slippa undanhålla sannningen utan istället kunna diskutera allt på MVC med sin barnmorska tycker jag.
Hej Bette.
Tror jag kommer att göra av med 181 vag dvs 18 förpackningar + en vag till. Men det förutsätter att du får samma behandling som jag. Dvs 1 vag morgon och kväll. Jag fick ju dessutom äta utrogest (progesteron i tablettform mitt på dagen inköpt i Riga) fram till vecka 11.
Liselotte B varför måste donatorn ha samma blodgrupp? Inget de diskuterade med mig i alla fall. Vet inte ens vilken blodgrupp min donator hade.
Igor
Flyttar fram listan: Fler som vill fylla i...
Igor BF 090518
Solstickan42 BF 090526
Fille BF 090526
Makima BF 090630
Mitt illamående börjar också släppa, däremot blir min mage uppsvälld och stor när jag äter eller sitter still mycket. Kvällströttheten börjar också ge med sig så nu kan jag hålla mig vaken på kvällarna. Skönt.
Har också svårt att få plats i mina byxor blandannat pga av att magen sväller. Har inte ökat så mycket i vikt ännu bara 1-1,5 kg. Ni andra då. Är i vecka 13 + 3.