• Anonym

Hur länge sitter kreditanmärkning kvar?

Har fått en anmärkning pga misskött kredit hos en bank, hur länge sitter den anmärkningen kvar??? Ngn som vet??? Är det som en vanlig anm. på 3 år??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-11 21:28
    Aha, just det fick hem ett brev, antagligen från kreditupplysning där det stog "misskött kredit", men det blir alltså inte anm? Har fått höra att det inte är KF som sätter anm. utan det är kreditupplysningsföretagen lr liknande

• Svar på tråden Hur länge sitter kreditanmärkning kvar?
  • Anonym

Om det har gått till kronofogden sitter den kvar i tre år. Annars är det väl bara hos just den banken du är bränd?

• Anonym
    Svar på #1
    Det har bara gått till inkasso som jag gjort upp en avbet.plan med, KF har aldrig varit inblandad med den, men däremot fick jag ett brev där det stog att jag fått en anmärkning om "misskött kredit" lr "Ej betald på bestämt avtal" lr ngt liknande...
  • Anonym

Det jag undrar är alltså om det är ngt speciellt med en "kreditanm" än en vanlig anm.
    Ärendet har aldrig gått till KF utan har gjort upp avbet.plan med intrum justitia, men däremot fick jag ett brev där det stog att jag fått en anmärkning om "misskött kredit" lr "Ej betald på bestämt avtal" lr ngt liknande...

• Anonym

Jag jobbar på intrum justitia i kundservice. Har det inte gått till kronofogden kan du inte få en betalningsanmärkning så det är ingen fara, se bara till att följa avbetalningsplanen :)

Just det, om det är ett abonnemang av något slag och du låter en ny faktura gällande samma abonnemang gå till inkasso så förfaller din avbetalningsplan på den första fakturan, bara så att du vet.

Svar på tråden Hur länge sitter kreditanmärkning kvar?