• lammet

är i v.6 och Känner absolut inga symptom, kan graviditeten ha avstannat?

Jag har inga symptom och det borde väl börja komma nåt snart tycker man! Hade mer precis när jag plussade, då var brösten onda och det molade i livmodern men nu känner jag ingenting!!! Ju mer jag tänker på det ju nojigare blir jag.

Tänk om graviditeten har avstannat, usch vad tråkigt!

Finns det fler därute som inte har symptom?

Det är ju inte lönt att kolla upp det heller för det är väl förtidigt att se hjärtat slå ändå, har gått 5 hela veckor och nån dag?

• Svar på tråden är i v.6 och Känner absolut inga symptom, kan graviditeten ha avstannat?
  • Felicia78

tror de är lika vanligt att ha symtom så tidigt som att inte ha några alls. De kommer o går under hela graviditeten.

• Stjärnkristall

Fullkomligt vanligt att symtomen kommer och går. Hade massa symtom (allt man kan ha) precis innan jag plussade men sen poff så va allt borta typ. Nu är det molvärk i mage/rygglsutet och smått illamående på morgonen och jag är i v 7.

• lammet

Tack för svaren.

jag försöker intala mig att det är som det ska men det är svårt ibland! Vill ju egentligen inte må illa för det är ju svinjobbigt men jag skulle vilja känna att jag är gravid! Känner mig fullkonligt ogravid. Kommer inte ihåg hur det var förra gången heller!

Ja, ja det är väl bara att hoppas på det bästa!!

• Spektra

Själv hade jag inga som helst symtom första veckorna. Fick vetskap om min graviditet när jag besökte min gynekolog och gjorde ett vaginalt ultraljud, då kunde man se ett litet frö med ett pickande hjärta. Då är man väl i v 5-6 nåt, eller?
    Var alldeles omtumlad och lycklig och paff när jag gick därifrån...

• GrönaDruvan

När jag va i mitten på vecka 6 kom mitt illamående som ett brev på posten.. inget jag skulle vilja ha igen, ändå längtade jag efter symptom.. några ömma bröst har aldrig existerat, är i vecka 19 nu..
    Gjorde vul i vecka 7, då såg man hjärtat.

• snowball

jag har inte haft någon symtom på hela graviditeten och är nu i v.34 (33+0).. det är olika för alla =)

• Prinsens sambo

Jag blev gravid i slutet av Mars i år med 2:a barnet.
    Började snart må illa som jag gjorde med dottern och trodde allt var frid och fröjd.
    Vid ett UL då jag borde varit i v 11 visade det sig att fostret hade slutat växa i v 5 ca och inte levde längre.
    Men jag hade en mkt väl fungerande moderkaka som fortfarande såg till att jag mådde rysligt illa, var yr och matt mm.
    När jag vaknade upp efter skrapningen var alla symtom puts väck =) Och det kändes både konstigt, sorgligt och underbart.

Vad jag menar är att även om man har en massa symtom kan man inte vara säker ändå.....
    Och under min förra graviditet var det verkligen så att symtomen kom och gick hela tiden, det är nog väldigt vanligt!

Nu fick jag reda på igår att jag är gravid igen =), hoppas så att det går vägen den här gången!

Trevlig helg alla!
    Mvh Susann/Prinsens sambo

• lycklig28

Jag kände inget med min första, mådde inte illa, ja egentligen inget förrän ca v18.

• Hollan

Hej! JAg e i v6 (5+4)och har heller inga symtom, förrutom lite moland i livmoderstrakten. Med mina två barn har jag dock både fått ömmande bröst och illamående, men tydligen inte denna gång.. Det verkar vara väldigt olika med symtom. Tydligen kan de komma och gå dessutom...

Kram

• Apolline

Jag går in i vecka 7 på onsdag och känner ingenting alls. Måste intala mig själv ibland att jag VISST är gravid.

Men det är ju fortfarande tidigt, räknar med att det blir lite större omställningar i kroppen längre fram. Så det är bara att passa på att glädjas så länge man mår bra!

• Izzabelle

Vaknade själv i dag och kände inga symtomer , Jag har inte haft något illamående eller liknande, men ont i brösten så man inte kan ta på dom och en massa magont, men nu bara suta det... *hemskt* För visst blir man orolig.

• lammet

ja man vill ju lixom ha ett kvitto hela tiden på att man faktiskt är gravid! det känns som att nästan "alla" graviditeter slutar i missfall så det är svårt att inte oroa sig!

• Kotten7381

Visst blir man orolig när symtomen som "alla pratar om" inte infinner sig. Men som många redan har skrivit är det nog väldigt vanligt, och olika från person till person. Men jag förstår din oro, jag har den också eftersom jag inte har så mycket symtom heller! Men vi håller tummarna!!!!

Svar på tråden är i v.6 och Känner absolut inga symptom, kan graviditeten ha avstannat?