Inlägg från: Ezder |Visa alla inlägg
  • Ezder

Förlåt

Hmm... Har inte märkt något av det där eftersom jag inte använder vagn, och dessutom hellre går ut i skogen än inne i stan pga rök och avgaser, men...

Vagnar ÄR i vägen. Jag skulle aldrig titta surt på någon eller vara otrevlig, men när t ex två barnvagnar går i sakta mak på trottoaren så att jag, med min son i sjal, måste gå ut i gatan för att komma förbi, blir jag inte så glad. Eller när det är omöjligt att komma förbi barnvagnarna i t ex affärer.

Man måste inte ha barnvagn, och man måste inte gå i bredd på trottoarer och i trånga passager. Om barnvagnsgängen visade mer hänsyn skulle de kanske få mer hänsyn tillbaka. Och visst kan man kanske vilja komma ut ibland, med shopping och cafésittande borde man ändå försöka begränsa för det lilla barnets skull.

*Söker skydd och fäller upp ett paraply mot kastade tomater efter detta inlägg*

• Ezder

Men... Hur kul är det när man knappt får plats att stå ens, för att det är 3-4 barnvagnar på bussen? Barn är ju faktiskt inte implicit lika med barnvagn, och väljer man att ta med barnvagn så får man väl själv visa lite hänsyn också. Och när man ska av med barnvagn så har chauffören koll på det, men det är inte säkert att han/hon har koll på övriga, som fortfarande är ombord när barnvagnen gått av.

Har chauffören inte koll utan kör iväg innan man hunnit av med vagnen för att kunna hålla tidtabellen, då har man anledning att vara sur däremot.

Svar på tråden Förlåt