• Sencha

Kvaliteten på Ikeakök?

Ni som köpt kök på Ikea, är ni nöjda med kvaliteten? Hur länge har ni haft köket, och hur bra har det hållt?

Är ni nöjda med Ikeas service under planerings- och genomförandefas?

/S, går i kökstankar.

Så säg hur aktierna faller, säg hur kursen vänder om, ge mig tips och goda råd så jag kan göra helt tvärt om [LW]
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 23:14
    Köksplanering: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m39863014.html
  • Svar på tråden Kvaliteten på Ikeakök?
  • EMBLA1

De e samma tillverkare som marbrodal(stavas det så?)Min gubbe e snickare så han vet. Varorna tar ca 1 månad. Helt ok kök.

• Mirakel händer

Vi köpte vårat kök i maj/juni... vi fick hem det ca efter 2 veckor efte beställningen. Vi fick bra service, å det gick snabbt när vi var där och gjorde beställningen. Vi är nöjda med köket.

kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Juno

Har haft vårt kök i 8 år och har inget att klaga på. Vi hämtade och monterade det själva och det gick bra.

• susst6

Har också funderat på IKEA-kök. Någon som vet vad de tar för att montera ihop det?

• Mirakel händer
    susst6 skrev 2008-10-12 21:06:45 följande:
    Har också funderat på IKEA-kök. Någon som vet vad de tar för att montera ihop det?
    ingen aning... maken satte upp det med sin lillebror hjälp.
    kimmensmamma.blogspot.com/(¯`°?.¸ ♥Kim 950313 ♥ ¸.?°´¯)kimsmamma.bilddagboken.se/
  • Yummie

Vi är mkt nöjda med vårat. Köpte det 2003, tror jag och installerade/hängde upp allt själva. På Ikea fick vi jättebra hjälp hur det hela skulle se ut, tjejen fixade nästan allt själv på ritningen o det blev kanon.

• Yummie

Vårat har hållit väldig bra. När vi kommer flytta i framtiden så ska vi köpa kök på Ikea igen!

• AnneSophie
    Sencha skrev 2008-10-12 11:40:00 följande:
    Ni som köpt kök på Ikea, är ni nöjda med kvaliteten? Hur länge har ni haft köket, och hur bra har det hållt?Är ni nöjda med Ikeas service under planerings- och genomförandefas?/S, går i kökstankar.
    Vi är väldigt nöjda med vårt kök. Vi köpte ett Duvbo januari 2003 och det är precis lika fint idag. Inga problem alls. Servicen när vi beställde köket var bra och köket kom efter ett par veckor. Vi köpte även samtliga vitvaror plus köksblandare på IKEA och dom har, tvärt mot vad man ofta hör, varit superbra. Absolut ingenting att klaga på.

Nu har vi beställt ett nytt kök till nya huset. Servicen när vi beställde var superb (jättebra kökstjej på IKEA Kållered) och det ska levereras på torsdag. Så...jag kan återkomma torsdag kväll med uppdatering om servicen var lika bra denna gång.
    « Absolut bäst! -

»
  • Dundermamman

Vi har haft vårt Ikea-kök i snart 2 år och det är precis lika fint nu som då!
    Kvalitén är god, kan inte tro att den skulle vara sämre än de "dyrare" märkena!

Hjälpen från Ikea var jättebra och hemleveransen fungerade perfekt!

Vi monterade köket själva...

• Sencha
    AnneSophie skrev 2008-10-13 17:12:55 följande:
    Så...jag kan återkomma torsdag kväll med uppdatering om servicen var lika bra denna gång.
    Gärna!
Svar på tråden Kvaliteten på Ikeakök?