• syskonlängtan 73

Hur mycket har era försök till graviditet kostat er?

Ja..vad ni en har gjort..hur mycket har det kostat er.
    inte intresserad av att höra från er som inte haft svårt att få barn!

sjukhus: santgöran
    försök: 2st 3 pack a 49 000:-
    Fet: 2 st a 7000:-
    Sjukhusbesök o medecin ca: 3000:-

Summa: 115 000:-

• Svar på tråden Hur mycket har era försök till graviditet kostat er?
  • Simba79

Har inte lyckats än men i nuläget är vi uppe i följande kostnader:

Utredning 1500 kr

Mediciner 1800 kr

Första försöket 2000 kr eftersom det misslyckades (Erbjudande då kliniken var nystartad. "Betala bara om det blir barn". Vår kostnad var för att vi gjorde ICSI. Hade kostat 26 000 kr om det lyckades).

Andra försöket 9000 kr eftersom det misslyckades. (Hade kostat 39 000 kr om det lyckats.)

2000 kr i köavgift för adoption.

Så 16 300 kr än så länge...

Jag hoppas att vårt pågående försök kommer att kosta oss 39 000 kr i så fall blir det 55 300 kr totalt.

• Piggelin72

sjukhus: FC sthlm
    försök: 1x IVF (inkl FET som resulterade i vår dotter): 25 000:-
    Fet (syskonförsök): 2 st a 10000:-
    Sjukhusbesök o medecin ca: ca 4000:-

Summa: ca 50 000:-

• Simba79
    Simba79 skrev 2008-10-12 13:08:38 följande:
    Har inte lyckats än men i nuläget är vi uppe i följande kostnader:Utredning 1500 krMediciner 1800 krFörsta försöket 2000 kr eftersom det misslyckades (Erbjudande då kliniken var nystartad. "Betala bara om det blir barn". Vår kostnad var för att vi gjorde ICSI. Hade kostat 26 000 kr om det lyckades).Andra försöket 9000 kr eftersom det misslyckades. (Hade kostat 39 000 kr om det lyckats.)2000 kr i köavgift för adoption.Så 16 300 kr än så länge...Jag hoppas att vårt pågående försök kommer att kosta oss 39 000 kr i så fall blir det 55 300 kr totalt.
    Glömde skriva att jag går på IVF-kliniken Göteborg...
  • solstickan41

1 3pack ivf, före 39 år
    1 ivf efter 39 år
    3 fet
    1 Äggdonation Riga

vet ej riktigt hur mycket allt har gått på men säkert uppemot
    140 000kr. Har inte kommit i mål än. Men är gravid i 8:e veckan.

• Pimpinellan

Oj,hjälp,har aldrig räknat ihop det,men i runda slängar minst 40-45000. Då har jag inte räknat alla resor till och från IVF:kliniken vilket blir 270 mil.

• Lillaliten

Vilka summor man kommer upp i, helt sjukt!
    har inte koll på va mina försök i uppsala har kostat, har dock turen att jag får tillbaks hitills alla kostnader från jobbet vilket jag är tacksam över!
    Men om vi nu måste vidare till kliniker utomlands blir det nog dyrare!!
    Lycka till alla!!

• Zumna

1:a IVF ca 21000 + mediciner ca 2000
    1:a FET ca 7000 (Gravid, dotter 2007)

2:a IVF 26500 +mediciner 1800:- (Gravid, BF2009)

Summa ca 58000:-

Inga resor eller förlorad inkomst medräknad.

Ella Bella Bus ska bli storasyster om allt går bra... One voice raised against the void celebrates it?s own existence
  • lockholmarna

SJUKHUS: HBG-LASARETT/CURAKLINIKEN

FÖRSÖK: 5 st, 1 st 3 pack a 49 000:- och två seperata a 50 000:- Har ett försök kvar i vårt 3-pack

FET: 1 st a 8500:-

SJUKHUSBESÖK OCH MEDICINER ca: 5400:-

SUMMA: 112 900:-

MKT PENGAR FÖR ATT FÅ TILL ETT SYSKON.
    VI KOMMER NOG INTE ATT KÖPA OSS FLER FÖRSÖK.
    FÅ BARA MISSFALL.Ledsen

• Caribe

Hejsan

Vi har inte lyckats ännu, men ungefär så här mycket har vi lagt ut hittills:

Diverse läkarbesök, konsultationer = 4000
    Insemination 3 x 2000 = 6000
    IVF 5 x 30.000 = 150.000
    IVF 1 x 33.000 = 33.000
    Högkostnadskort  3 x 1800 = 5400
    Adoptionskö 2000 x 2 = 4000
    Har även haft bortfall vid sjukfrånvaro i samband med allt detta!

Nu skall vi gå vidare med Äggdonation som kostar 75.000 kronor + mediciner, resor, hotel etc

Så om vi skulle ha turen att få lyckas med äggdonationen så har vi lagt ut ungefär 300.000 kronor i slutändan! Det kommer det vara värt om vi lyckas

• syskonlängtan 73

vilka summor....hoppas vi alla får det vi vill när vi offrar så mycket penngar!

• Pimpinellan

Det skulle ju vara värt hur mycket pengar som helst om man bara fick ett barn i slutänden! jag skulle gladeligen ge allt jag äger och har om jag var garanterad ett barn...

• Izorina

Jag funderar bara lite över har alla här gjort försöken privat eller via landstinget?
    Är själv inne på mitt första inseminationsförsök. kostnaden hittills har varit 900 kronor för läkarbesöken sen har högkostnadsskyddet vara nått och man får ett frikort. När det gäller mediciner så har jag gått över övre gränsen så den är fri för tillfället. Det är värt varenda krona.
    Lycka till alla som kämpar. *l*

• Dahlia

Tre års kämpande med Eddie
    3år x 900 kr i läkarbesök = 2700 kr
    3år x 1800 kr i mediciner = 5400 kr

59 st läkarbesök på sjukhuset 12 mil t o r så kanske runt 5000 kr i bensinpengar och en massa i inkomstbortfall som jag inte ens kan räkna i hop.

Syskonförsök
    3-pack ivf 44000 kr
    mediciner 1800 kr
    resor än så länge ca 1000 kr kanske...
    Inget inskomstbortfall denna gång eftersom jag nu är mammaledig.

Sen tillkommer också alla dyra gravtest och ägglossningstest man köpt under många år och det har jag ingen aning om vad det gått på men en hel del om man skulle kunna räkna ihop det.

Så minst har vi lagt ut 59900 kr

Oj, har aldrig räknat ihop det såhär förut Sen när man tänker på vad dessa 59 st läkarbesöken har kostat en i inkomstbortfall är det ju skrämmande.
    Fasiken vad orättvist det är att lägga ut så mycket pengar på att få barn. Då hade vi ändå våra gratis ivf när vi fick vår Eddie.

Äntligen.. Efter flera års kämpande och ivf / icsi är vår lille Eddie här
  • hugosmamma77

Vi har sedan 2003 varit i IVF-svängen och lyckats få en son 2005 och vill nu förstås ha syskon till honom. Detta har vi bekostat själva på Fertilitetscentrum Gbg.

- paket á 3 IVF/ICSI 60 000sek
    - mediciner x 2 1800 sek
    - syskonförsök FET x 3 totalt 30 000 sek

Nu väntar ett nytt ICSI försök á 30 000 sek och mediciner á 1800 sek.

Visst är det värt alla pengar i världen men det känns så orättvist när andra runt om kan göra "roligare" saker för lönen...resor, nya möbler, dyrare boende osv.
    Man vet ju aldrig hur länge det tar heller så man kan ju inte planera nåt större inköp (typ byta soffa 2009) för pengarna kanske behövs till IVF:en.
    Jag är bara så glad att vi köpte huset innan karusellen startade och att vi inte "förköpte oss" för då hade vi inte kunnat finansiera det hela.

Lycka till medsystrar!

• Skeppet

Vi ligger någonstans kring drygt 100.000 kr för ett barn, sammanlagt 7 IVF/FET. Håller på med syskon (FET) och har pungat(!) ut med 15.000 på detta - hämtar ägget på Carlanderska på torsdag.

Det är tufft, speciellt då jag nu är föräldraledig, men det är vår prioritet. Jag älskar min dotter mer för varje dag som går...

• Spättan i Midgård

-"Paketpris" med 2 försök 30000kr. (FC Sthlm)
    -Mediciner 1800kr. Resten täcktes av högkostnadsskyddet.
    Har ej räknat med förlorade arbetsinkomster p.g.a sjukskrivning under behandlingen... (2 veckor)

Svar på tråden Hur mycket har era försök till graviditet kostat er?