• Anonym (Förtvivlad)

Sprickor i underlivet!

Jag är helt förtvivlad.

Har haft sprickor i mitt underliv i ca 2år. De vill inte gå bort! Kan knappt ha sex. Har gått till KK-akuten, barnmorska, vårdcentralen. Alla! och ingen vet vad det är. Man har tagit provet, det är inte svamp eller någon könssjukdom...

Det blir bara värre och värre och vet inte vad jag ska ta mig till. Det sabbar mitt förhållande sakta men säkert och det sabbar min lust helt!

• Svar på tråden Sprickor i underlivet!
  • Anonym (a)

Du ska inte tvätta dig med vatten ens! Endast olja el liknande. Prova det ett tag trots att det kan kännas ovant.

• augustin

Jag fick självsprickor i underlivet när jag ridtävlade mycket. Testa Pevaryl vagitoreier och salva om du inte redan gjort det...

Smörj även med fil... Låter äckligt, men har hört att det ska vara bra å ph´t e lite surare i de södra regionerna

• Anonym

självsprickor är itne svamp. så varför behandla det som svamp? det låter snarare som torrhet eller någon form av eksem!

• augustin

Jag fick ändå rådet att använda svampmedicin till mina sprickor av BM och de gick bort fort...

• Anonym

Jag hade så en gång....gjorde fruktansvärt ont att ens ta där nere, när jag kissade grät jag....
    Jag hade någon slag streptokock eller om det var stafylokokinfektion....ja...nåt sånt ialla fall....för mycket va något av de två ovan. Jag fick tabletter och det blev bättre. De tog odling från slidan och skickade iväg för att kunna se detta. Har de gjort odling på dej? Annars är det nog dags...

• Anonym (Förtvivlad)

har sprickor hela tiden. ibland stora ibland små.. men de gör alltid ont..
    Anonym (L) skrev 2008-10-12 18:27:02 följande:

Har du sprickor hela tiden eller bara vissa veckor? Jag känner igen mig i det du skriver tyvärr.. men för mig är det bra 2 veckor efter mensen sen börjar det klia och blir sprickor.. Tror det är hormonerna som spökar och kommer igång vid ägglossning.Himla trist att du inte fått någon hjälp trots att du sökt på alla möjliga ställen :(
  • Anonym (jag med)

Jag lider med dig TS för jag vet hur det känns. Jag har alltid också sprickor, mest på insidan av de yttre blygdläpparna.
    Jag har också sökt hjälp och fått förklarat att det inte är svamp och att jag förmodligen har sköra slemhinnor.

Fick bara rådet att inte tvätta med tvål och vatten och att smörja in mig med olja. Men som du skriver, det svider ju så förfärligt och det är ju inte himlastormande skönt när man har sex direkt.

Hoppas någon har något universalmedel mot detta!!!

• Anonym

Jag lider med dig, jag har haft likadant gick i ett år innan jag kom till en hudläkare som gav mig svaret de var kontakt allergi jag hade mot Sperma och även mot ett ämne som finns i tvål och shampoo. Sök dig till en hudläkare och kräv ett konatkt allergi test. Jag gick först till kvinnoklinik och där sa dom massa idiotiska grejor som att jag rev hål själv. Men KRÄV ett allergi test viktigt att du säger KONTAKT ALLERGI TEST. De som var lite jobbigt med de var att man måste då ha med sig sperma från sin partner men som sagt de är värt besväret om man kan slippa sprickorna. Lycka till!

Anonym (Förtvivlad) skrev 2008-10-12 14:37:30 följande:

Jag är helt förtvivlad. Har haft sprickor i mitt underliv i ca 2år. De vill inte gå bort! Kan knappt ha sex. Har gått till KK-akuten, barnmorska, vårdcentralen. Alla! och ingen vet vad det är. Man har tagit provet, det är inte svamp eller någon könssjukdom...Det blir bara värre och värre och vet inte vad jag ska ta mig till. Det sabbar mitt förhållande sakta men säkert och det sabbar min lust helt!
Svar på tråden Sprickor i underlivet!