• salkert

Piercing på barn?

När är det okej?
    Formulera gärna svar..

Och ja, hål i näsan är piercing..
    Har hört vissa mammor som jämför hål i öronen (som för övrigt också räknas som piercing) är okej tidigare än annat då de inte är piercing?

Pyttelilltjejen ♥ Bf 081203 ♥ familjenkorb.blogg.se
  • Svar på tråden Piercing på barn?
  • dubbelmamma

Ingrepp som är av bestående art tycker jag man måste vara myndig för att få göra. Tycker det även gäller hål i öronen. Det är ju inget som säger att det är modernt om x antal år när barnet vuxit upp. Och som liten är det svårt att överblicka konsekvenser.

• KastlingKarlsson

jag valde annat för jag tycker hål i öronen är ok efter 10, däremot alla andra sorters piercingar efter 18

BF 13/1-09
  • logg81

Efter 15 år och beroende på var piercingen ska sitta. Jag ser hellre att min dotter kommer och drar med mej till en piercare och det blir ordentligt gjort än att hon gör som jag gjorde; en kokad nål och en frusen varmkorv...
    Och hellre att hon kommer hem och har gjort en piercing än att hon kommer hem och har tattuerat sig. En piercing är mycket lättare att ångra...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • AnnaH

Hål i öronen skulle jag tillåta dottern tidigast vid 13. Då ska hon vara väl informerad om risker och skötselråd och tas till erfaren och kunnig piercare (ingen pistol). Andra piercings får de snällt vänta med tills de är myndiga. Eventuellt att jag skulle kunna tillåta näspiercing, navelpiercing eller andra öronpiercings än snibbarna vid 15 - 18, men då ska hon vara väl påläst och det ska inte vara impulsivt.

Själv tog jag mina hår i snibbarna vid 21 och navel, rook, fw helix och tragus vid 22. Är bara glad att mamma förbjöd mig att pierca tungan vid 16.

♥ Evina 080509 ♥
  • Jo  anna

Hål i öronen - när barnet vill. Jag tjatade till mej det när jag va 4 år.

Nån annanstans - 15 år kanske. Jag tjatade till mej en navelpiercing när jag va 12.

• BrideOf Rocky

13 år kanske. Beror helt på vad man har för unge.

Sidfötter är för bögar
  • Nica74

Öronen - 10 år.
    Näsan, naveln, ögonbrynet etc - 15 år.
    Mer intima ställen - 18 år

Mamma till Hugo-98, Milo-00, Irmelin-05 & Tin-08
  • Nivde

Jag valde 10 år, men borde nog ha valt Annat. Jag fick själv ta hål i öronen när jag började högstadiet, och då hade jag nog tjatat i 2 års tid.

Jag skiljer på piercings och piercings, är lite ambivalent. Jag tror att jag skulle tillåta vanliga hål i öronen från ca 13 års ålder men skulle nog inte tillåta piercing i tragus, näsvingen eller naveln förrän i gymnasieåldern. Övriga piercings får vänta till efter myndighetsålder...
    Vi får väl se om ca 16 år hur bra jag följt mina hypotetiska svar.

ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • Moonis

Öronen efter 5 år, helst närmare 7-8 år. Men hål i näsa elelr liknande efter 15 år.

Svar på tråden Piercing på barn?