Piercing på barn?
När är det okej?
Formulera gärna svar..
Och ja, hål i näsan är piercing..
Har hört vissa mammor som jämför hål i öronen (som för övrigt också räknas som piercing) är okej tidigare än annat då de inte är piercing?
När är det okej?
Formulera gärna svar..
Och ja, hål i näsan är piercing..
Har hört vissa mammor som jämför hål i öronen (som för övrigt också räknas som piercing) är okej tidigare än annat då de inte är piercing?
Anledningen att jag gör skillnad på hål i örsnibbarna och andra piercings är:
Min dotter fick ta hål i näsan när hon var 13 år. Helt okej, tycker jag
Okej efter 10 år.
När barnet själv vill. Själv ville jag när jag var 3.
Mina barn skulle få göra de dom ville när dom kan gå till en seriös piercare, dvs oftast 15.
Okej efter 15 år med föräldrars underskrift.
Eftersom vi på vår studio har just denna regel så ställer jag mig bakom den.
Röstade på efter 15......
Stora tjejen är 6½ o vill ta hål i öronen men jag har sagt nej. Det blev ett himmla liv tills hon fick se sin kompis öra.... Nu vill hon inte längre göra hål
Menar du annat än hål i öronen - 18 år.
I öronen efter 10 år. Annan piercing efter 18år.
Är tattuerad och piersad själv men skulle mitt barn vilja så får hon allt vänta tills hon är 18. Man behöver tänka efter noga och vara säker på att det är vad man vill. Är man yngre är det nog lätt att man gör det av fel anledning.
ca 15 år innan jag godkänner piercing någonstans överhuvudtaget, de skulle inte få ta i öronen heller tidigare. det finns ju ingen vettig anledning egentligen till att pierca någonstans, bara risker.
att det skulle vara ok att pierca öronen tidigare än annat för att det är kortare läktid köper jag inte. jag har en genital piercing som läkte betydligt fortare än öronhålen men det betyder ju inte att jag tycker det är ok för barn att pierca könsorganen.
Bägge mina barn har hål i öronen...dom e 6 och 8....dom vart 4,5 och 6 när dom gjorde det.....
Jag skulle låta barnen ta hål i näsan efter det att dom fyllt 13 år, vill dom ha i ögonbryn och dylikt vill jag att dom i alla fall ska ha fyllt 15 år.
Där i mot så har jag inga som helst problem med mammor/pappor som tar hål i öronen på barnen när dom är under 1 år.
Men jag har märkt att det är mer acceptabelt att ta hål på en flicka när hon är under 1 år än vad det är att göra det på en pojke. Och det tycker jag är sjukt.
Hål i öronen är väl okej när barnet själv vill men hellst inte innan 6-7 år. Andra piercings är för min del okej från 12-13 år.
Hål i öronen kan de få ta tidigare, annars tycker jag att 18 år.