• E l l a

IKEA - blomma död efter 3 dagar...

Jag köpte en blomma på IKEA för 3 dagar sedan som såg ok ut, nu efter dessa tre dagar har den gulnat helt och är med andra ord helt död, ser ut som en knippe hö... Är det någon som vet om man har rätt att lämna tillbaka och kräva pengar tillbaks för en blomma på IKEA? Det måste ju varit något fel på den eller så eftersom den totaltdött på 3 dagar, fast jag inte misskött den på något sätt... Någon som vet?

• Svar på tråden IKEA - blomma död efter 3 dagar...
  • E l l a

Hmm jag tycker det själv men känner mig lite "småaktig"...

• Glass
    Åk dit med den och kvittot, så får du en ny blomma.
    Då får du ju dessutom en anledning till att åka till IKEA igen, det är ju aldrig fel
  • ressiwresseB

Man är inte gnällig om växten dör efter tre dagar. Åk tillbaka med kvittot och reklamera.

• mammutten81

Jag råkade ut för det en gång och tänkte att aldrig mer.

Men köpte en palm sist i allafall, det är ju så billigt!
    Fick svamp och äcklig väv på alla blommona i vardgasrummet, så plötsligt var jag utan blommor!

• Peztis

Väven, mammutten, heter spinn, och jag är inte förvånad.

• Gumlan

Jag köpte en växt en gång som dog på ett dygn hos mig tror itne växter gillar mig...

• MissGullviva

Jag har en palm som är köpt på IKEA som jag haft i säkert 2 år, den växer och är hur fin som helst.

• Älskeling

Jag köpte Aloe Vera-växter på IKEA för flera år sedan. Och sådana där penningträd eller vad dom nu heter. Dom växer och frodas som bara den. Kan tillägga att jag inte har gröna fingrar....hm.

• anette79

Jag har jobbat med blommor under några år tidigare... Och jag kan varmt rekomendera att köpa ALLA blommor hos en riktig blomster handlare de blommor man kan köpa billigt på tex IKEA o KONSUm är snabbodlade i typ estland... Men köper du tex hos en riktig blomsterhandlare så är det kvalitets blommor som har fått växa upp i den takt som just den blomman behöver. Sen kan du dessutom få jättebra råd om hur blomman ska skötas osv. Visst det är lite dyrare men det kan vara värt det om man är ute efter en krukväxt som man vill ha kvar i mååånga år.
    Men visst det är enkelt, billigt o smidigt att köpa billiga blommor på varuhus osv.... Men man ska inte räkna med samma kvalitet. Dessutom dör blomman snabbt o du har köpt den hos en blomster handlare kan du gå tillbaka så får du en ny eller pengarna tillbaka.

Måste erkänna att jag också ibland köper billiga blommor i mataffären ibland. man jag et ju att de kan dö....

Lycka till med alla blommor

Förresten, visst e det kul med allt som blommar nu under sommaren???

• mystery woman

jag köper aldrig ikea blommor min dör jämt..

Svar på tråden IKEA - blomma död efter 3 dagar...