Inlägg från: hjalmarsson81 |Visa alla inlägg
  • hjalmarsson81

hur kan man vara rädd för nåt man aldrig upplevt

hur kan man vara rädd att föda barn när man aldrig ens har prövat. man vet ju inte ens vad man har att vänta sig. alla först föderskor skulle vara tvungna att pröva föda så länge det inte finns en medicinsk risk. så man vet vad man pratar om jag tycker läkarna gör fel när dom beviljar detta det är för jävligt......

• Svar på tråden hur kan man vara rädd för nåt man aldrig upplevt
  • hjalmarsson81

ja precis man vet inte vad man pratar om. eller? . och nej man vet inte vad som väntar. tänk på att dom går miste om världens häftigaste upplevelse o dom vet inte ens om det. sånt måste man ju kunna förhindra eller?

• hjalmarsson81
    Svar på #1
    orolig eller nervös kan jag förstå men livrädd som många säger kan jag inte förstå
  • hjalmarsson81
    Svar på #4
    ja med analsex är inte samma som att föda barn . att föda barn är ju naturligt det har dom ju gjort jämt hur tror du barnen kom ut förr i tiden då.
  • hjalmarsson81
    Svar på #3
    jo jag beklagar men det vet man ju aldrig innan min flicka fastnade också men hon klarade sig utan skador. jag är inte rädd för det det finns så bra läkare och barnmorskor nu för tiden dom är ju där för att hjälpa till. eller?
  • hjalmarsson81
    Svar på #8
    ja ja men det är väll skillnad eller hur
  • hjalmarsson81
    Svar på #14
    jag är intresserad utav barn inte analsex och det finns ingen koppling i det för det vore sjukt
  • hjalmarsson81

jo jag kan förstå resonemanget runt det men det handlar ju om barn och inte om något annat allt ska väll vara så normalt för dom också. som mamma ska man först det inna man blir gravid. man ska pröva.

• hjalmarsson81

ja menom vi säger såhär då. såhär ser jag på saken. man börjar ju undrá. när man väljer att faktiskt bli gravid hur tänker ni då? är det så att man tänker ja jag kan skaffa barn för jag behöver ju ändå inte föda jävligt lätt att bara bli snittad o plocka ut ungen, fast det är bevisat att barnet inte mår bäst av det och att det inte blir en naturlig sak av det. och att det också är bevisat att mamman och barnet inte får samma band till varandra som bebisen faktiskt behöver. vem tänker man på då sig själv eller bebisen, jo sig själv.men när man blir mamma så kanske man ska sluta vara egoistisk och faktiskt tänka på vad som egentligen är bäst för barnet.men det är väldigt roligt att så fort man säger vad man tycker i detta ämne så blir det panik på den här sidan. man kan aldrig säga vad man tycker utan att bli påhoppad herregud!.ni kanske ta reda på vad ni egentligen är rädda för inte kan det vara att få föda fram det mest underbaraste på jorden som ni själva har skapat, rädslan kommer nog någon annanstans ifrån. men det måste ju vara bättre att landstinget låter alla mammor gå till en psykolog och prata om detta med rädsla. men helst av allt så skulle det finnas körkort på att få skaffa barn, gör man inte det som är viktigast o bäst skulle man inte få skaffa något alls.....

• hjalmarsson81
    Svar på #37
    jo jag vet det är väll klart att man kan vara rädd. min förra förlossning tog 31timmar utan bedövning och det slutade med att bebisen satt fast. allt gick då bra men jag vet att man kan vara rädd. det kan jag med vara. man ska göra det som är rätt inte lätt
Svar på tråden hur kan man vara rädd för nåt man aldrig upplevt