ja menom vi säger såhär då. såhär ser jag på saken. man börjar ju undrá. när man väljer att faktiskt bli gravid hur tänker ni då? är det så att man tänker ja jag kan skaffa barn för jag behöver ju ändå inte föda jävligt lätt att bara bli snittad o plocka ut ungen, fast det är bevisat att barnet inte mår bäst av det och att det inte blir en naturlig sak av det. och att det också är bevisat att mamman och barnet inte får samma band till varandra som bebisen faktiskt behöver. vem tänker man på då sig själv eller bebisen, jo sig själv.men när man blir mamma så kanske man ska sluta vara egoistisk och faktiskt tänka på vad som egentligen är bäst för barnet.men det är väldigt roligt att så fort man säger vad man tycker i detta ämne så blir det panik på den här sidan. man kan aldrig säga vad man tycker utan att bli påhoppad herregud!.ni kanske ta reda på vad ni egentligen är rädda för inte kan det vara att få föda fram det mest underbaraste på jorden som ni själva har skapat, rädslan kommer nog någon annanstans ifrån. men det måste ju vara bättre att landstinget låter alla mammor gå till en psykolog och prata om detta med rädsla. men helst av allt så skulle det finnas körkort på att få skaffa barn, gör man inte det som är viktigast o bäst skulle man inte få skaffa något alls.....