• Indiansommar

Risoni, hur tillagar du det?

Blev bjuden på risoni (pasta som ser ut som ris) förra helgen och det var så gott! Dom hade blandat det med champinjoner, lök, soya, parmesanost och serverade fläskfilé till.
    Hur tillagar du risoni, har du något gott recept? Eller vad har du det till?

• Svar på tråden Risoni, hur tillagar du det?
  • Annaaa86

Det står väl på förpackningen hur det ska tillagas? Tror det ska koka i 11 minuter. Jag använder det ihop med fetaost sallad, supersmaskigt!

• Indiansommar

Ja, jo det står det... på itlaienska!!! Är tyvärr inte så duktig på det.... Att jag ska koka i 11 minuter har jag fattat, tänkte mer på vad ni har till osv, om ni gör något gott med det! Eller om ni bara äter dom som vanliga makaroner...

• Pokoyo

Bra att ha i soppa. Kolla olika italienska bönsoppor t ex.

• Viewsonic

Kolla efter recept på risotto. Byt ut riset mot risoni.

dator heter det. datOR...
  • Rosana

Brukar göra stora italienska köttbullar i tomatsås och servera risoni till. En av barnens favvorätter!

• Anna M

Aldrig ätit risoni. Ska nog testa! :)

• Gul13

Kalla i sallader är jättegott. Annars brukar jag ha det istället för pasta eller ris. Jag tycker de är riktigt goda. Det du hade fått med svamp och lök och ost ... det lät riktigt gott. Det ska nog provas i helgen.

• Gul13

Kalla i sallader är jättegott. Annars brukar jag ha det istället för pasta eller ris. Jag tycker de är riktigt goda. Det du hade fått med svamp och lök och ost ... det lät riktigt gott. Det ska nog provas i helgen.

• hic sunt leones

Vi äter det som en kall sallad. Blandar med körsbärstomater, röd lök, röd paprika, smulad feta, olivolja, vitlök, salt och basilika.

• Indiansommar

Finns det att köpa i större förpackningar? Jag hittade barilla för 10.90 för en paktet med 500 g, men det räcker ju inte till hela familjen! (två tonårs killar, min man och jag)

• hic sunt leones

Nej det lilla paketet är det enda som finns. Men jag upplever det som att det sväller som sjutton. Det räcker längre än man tror, men det beror ju på hur man använder det också. Somliga äter tex kött till Risonisallad.

• Heoros Fan

Laila har ett bra recept i hennes kokbok med Risoni!Har gjort det många gånger och uppskattas av gäster.Fläskfile med apelsiner,halomi,risoni,mandelspån,Risoni och rucola..

• Annaaa86

Det är rätt gott att ha kycklingfilé till risonisallad. I min risonisallad har jag salladslök, sallat, paprika, basilikaolja (ca 1 dl olja med en kruka finhackad basilika), körsbärstomater & fetaost.

Svar på tråden Risoni, hur tillagar du det?