Inga ordentliga kläder!
Min sambo har en 12-årig dotter som är hos oss varannan helg. Var gång hon kommer så har hon aldrig ordentliga kläder på sig och inget med. Tex nu ihelgen när hon kom....ingen jacka hade hon utan bara en kortärmad top med en stickad tröja på som ej va supertjock. Sen hade hon ett par halvkorta stövlar med superhög klack på (vilket jag anser att det va ett par damskor inte nått en 12-åring har!!)
Vi har lite kläder här hos oss till henne som hon fått vid födelsedagar o julklapp. Men vi tycker hon kan ta med sig lite grejor när hon väl kommer för hon har ju dock ej allt här o det börjar bli för smått.
Har nämnt detta flera gånger men hon har aldrig några extra kläder med, hon säger att hon har inte så mycket hemma.
Mamman får hela barnbidraget + underhåll!! Är det då inte hennes skyldighet att se till att tösen har ordentliga kläder!?
Det är väl inte meningen att vi ska fixa allt det där.
Blir så irriterad var gång hon ska komma o hon ej har ordentliga kläder.
Och min sambo har försökt prata med mamman men hon blir bara så sur o menar på att det är hon som bestämmer för att tösen bor hos henne. Men har inte min sambo nån rättighet alls ...dom har ju delad vårdnad.
Tyvärr så blir det ofta en del tjafs mellan mig o sambon oxå när det är så här varje gång tösen kommer.
OJ! detta blev lite långt men va tvungen att skriva av mig....vet inte riktigt vad jag ska göra
Skriv gärna o berätta hur ni hade reagerat.