Inlägg från: ScottsAnna |Visa alla inlägg
  • ScottsAnna

Min bror är på väg neråt... HJÄLP!

Usch ja va svart det ar!
    Jag har en lillasyster (19ar), som ar i samma banor, fast mycket, mycket varre...
    Ni har i alla fall fatt upp ogonen for vad han gor, ju tidigare han kommer bort fran sina kompisar desto battre, ar nog tyvarr mitt enda rad. Vi har inte insett med min syster att det var sa illa som det ar forran det var "forsent".
    Gar han kvar i skolan? Ar det darifran hans kompisar kommer ifran?
    Forsok att bryta hans monster sa fort det gar.... Hur ar han nar han ar hos dig?
    Min syster har i perioder varit hos mig i USA, och det ar enda gangerna hon har varit som en "normal tonaring" (om man nu for uttrycka sig sa), jag tror att manga ganger ar det battre att nagon annan narstaende an mamma/pappa forsoker prata med "dom".
    Jag ar lite otydlig kanner jag, men du far garna hera av dig sa kan vi kanske ge varan tips och rad, eller bara utbyta erfarenheter.

• ScottsAnna

Jag vet precis hur du kanner dig.... Fy, vad jag lider med dig!!

Jag ska faktiskt undersoka om/nar/hur det gar att flytta "barn" fran Sverige till USA....

Min syster gick ut hogstadiet, men sen var det inte sa mycket mer... forsokte sig val pa ett par olika gymnasieutbildningar, men det var ju alltid fel pa lararna eller kompisarna (listan kan goras lang...)
    Ursakter finns det miljontals av... Jag onskar bara att jag sett dom innan, eller att "nagon" berattat om problemen pa ett tidigt stadium (heter det sa??), da hade man kanske kunnat gora mer.

Det ser ju trorts allt ljusare ut for dig, dels for att du inser problemen tidigare och VILL ta tag i dom och dels for att DU ar dar for att stodja din bror. Vad du an gor (i dettta stadiet), sa DOM honom inte for vad han gjort, utan visa honom istallet vad han kan gora sa mycket battre..
    Har han nat stort intresse? Fotboll, Poker, teater?? Vad som helst, som han ar intresserad av, dar du kan anmala honom till klubbar, sa att han lar kanna nya manniskor, som respekterar honom for den han ar. Det tror JAG ar det viktigaste... Att han kommer bortifran sina "kompisar" som han har nu.. dom kommer bara dra ner honom annu mer i "skiten"- tyvarr.... Eller sa slutar dom, och da ar han inte kul att umgas med langre men da har han redan hittat andra med liknande "intressen".... Tragiskt men sant... Som sagt, forsok att fa bort honom fran sitt umgange sa fort det gar, desto storre chans har ni att "radda" honom.

Vill du ha "skrack historier" for att visa honom, har jag MASSOR......

*styrkekram*

Svar på tråden Min bror är på väg neråt... HJÄLP!