Nodejas Babes och Bambinos
Vårt bredband funkar inte, så jag har inte varit här på hundra år, typ...
Hela historien om varför det inte funkar är rätt makalös...
Det la ner när jag satt och pratade med syrran på msn, jag satt alltså still vid datan och gjorde absolut ingenting annat än att surfa när det helt plötsligt bara slutade att fungera. Jag provade att starta om modemet och routern, men ingenting funkade, så jag ringde till bredbandsbolaget. Dom sa att det var fel på vårt nätverk, att någonting var felkopplat. Jag tyckte att det lät otroligt konstigt, eftersom det helt plötsligt bara slutade att fungera, men jag tänkte att jag ber väl Andreas titta på det. Han sa att det var omjligt att det var därför, så han ringde igen. Nu sa de helt plötsligt att det visst funkade, de fick kontakt med vårt modem och vi hade 18 Mbit ut. Trevligt tänkte vi, för vi betalar ju bara för 10
Men det funkade inte i alla fall, och när vi ringde igen så sa de att de hade stängt av det, eftersom de måste byta en kabel för att hemtelefonen skulle fungera nu när vi bytt från telia till bredbandsbolagets telefoni. Vi förklarade att vi aldrig haft någon telia-telefon och att hemtelefonen fungerat ett halvår. De sa att det var omöljligt. Vi fick aldrig nått svar på varför det hade funkat förut och nu helt plötsligt måste de dra en ny kabel, de sa bara att det omöjligt kunde ha funkat förut, så vi la ner den diskussionen.
Vi undrarde varför de inte sagt nått till oss om att de skulle stänga av bredbandet. Det visste de inte, men de lovade att skicka ett mobilt bredband som vi skulle få använda gratis fram tills dess att den fasta linan funkade igen...
SUCK!!!
Nu är jag i allafall hemma hos mamma och pappa, ensam med båda barnen och hunden. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte...
Och så har jag fått igenom Ludvig
Så nu heter lillebror det!