Inlägg från: Winnertaco |Visa alla inlägg
  • Winnertaco

Nodejas Babes och Bambinos

Vårt bredband funkar inte, så jag har inte varit här på hundra år, typ...

Hela historien om varför det inte funkar är rätt makalös...

Det la ner när jag satt och pratade med syrran på msn, jag satt alltså still vid datan och gjorde absolut ingenting annat än att surfa när det helt plötsligt bara slutade att fungera. Jag provade att starta om modemet och routern, men ingenting funkade, så jag ringde till bredbandsbolaget. Dom sa att det var fel på vårt nätverk, att någonting var felkopplat. Jag tyckte att det lät otroligt konstigt, eftersom det helt plötsligt bara slutade att fungera, men jag tänkte att jag ber väl Andreas titta på det. Han sa att det var omjligt att det var därför, så han ringde igen. Nu sa de helt plötsligt att det visst funkade, de fick kontakt med vårt modem och vi hade 18 Mbit ut. Trevligt tänkte vi, för vi betalar ju bara för 10

Men det funkade inte i alla fall, och när vi ringde igen så sa de att de hade stängt av det, eftersom de måste byta en kabel för att hemtelefonen skulle fungera nu när vi bytt från telia till bredbandsbolagets telefoni. Vi förklarade att vi aldrig haft någon telia-telefon och att hemtelefonen fungerat ett halvår. De sa att det var omöljligt. Vi fick aldrig nått svar på varför det hade funkat förut och nu helt plötsligt måste de dra en ny kabel, de sa bara att det omöjligt kunde ha funkat förut, så vi la ner den diskussionen.

Vi undrarde varför de inte sagt nått till oss om att de skulle stänga av bredbandet. Det visste de inte, men de lovade att skicka ett mobilt bredband som vi skulle få använda gratis fram tills dess att den fasta linan funkade igen...

SUCK!!!

Nu är jag i allafall hemma hos mamma och pappa, ensam med båda barnen och hunden. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte...

Och så har jag fått igenom Ludvig Så nu heter lillebror det!

Johanna 061223 Lillebror 080909 winnertaco.blogg.se
  • Winnertaco

Johanna har blöja helt fortfarande, men hon börjar bli medveten om att hon har bajsat eller kissat (hon brukar stoppa handen i blöjan och kladda med bajset om man inte är rikgit med, UÄK!!!!) men jag tror inte att hon inser att det ska hända innan det har hänt, om man säger så. Men det är väl på väg i alla fall. Jag orkar dock inte riktigt börja potträna än, vi väntar tills man kan prata med henne "på riktigt".

Vi är fortfarande hemma hos mina föräldrar och blir gödda (vågar nog inte ens väga mig på måndag...) och det är såååå skönt! Dessutom har min mamma köpt en mössa och ett par superbra lite tjockare byxor till Johanna och så ska hon köpa en vinteroverall till Ludvig. Kan det bli bättre

Mini
    Karlar fattar verkligen inte det där med att man kan utnyttja de små stunderna till att få nått gjort, typ en maskin tvätt. Tror inte att min karl öht vet hur man sätter på tvättmaskinen *muttrar*

• Winnertaco

Här är en till med en hemsk natt, vet inte vad det var med Ludde inatt men han skulle i alla fall inte sova! Vid 4 gav jag upp och gjorde ersättning, då somnade han som en stock. Kanske måste jag acceptera att mjölken i brösten inte räcker när man har så stora bebisar som vi verkar få.. Men det är väl inte hela världen iofs!
    Nu ligger han i vår säng och grymtar lite, jag sitter här och väntar på att han mirakulöst ska somna av sig själv
    Men nä, han verkar inte vilja det, så jag får kommentera lite senare!

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Winnertaco

Det här är pinsamt, men vi har som mål att äta när "Musses Klubbhus" är slut på eftermiddagen, alltså runt 17:10... Johanna sover oftast till 15:30-16, sedan vaknar hon en stund och sedan ser hon på Nalle puh och Musses Klubbhus och sedan middag. För det mesta äter hon bra, men ibland är det en kamp att få henne att sitta still och äta.

• Winnertaco
    Emeliee: Johanna får se på morgonen (jag oooorkar inte aktivera henne före kl 10 ) och så får hon se Puh och Musse på eftermiddagen. Är hon sjuk eller om det är extremt dåligt väder får hon titta annars också. Dessutom är det rätt praktiskt att sätta på tv:n när jag ska amma. Men hade jag varit en riktig mamma (en bra mamma, alltså) så hade jag läst en bok för henne
  • Winnertaco
    Meria: Du har så rätt så... Jag har läst i pampers nyhetsbrev att barn blir feta av tv. Inte bara kan bli eventuellt om de inte gör nått annat än att se på tv, utan de blir feta av tv. Pampers är en sån bra föräldrahandbok!
  • Winnertaco
    Myran: Jag tror ite alls att han var ledsen över att se dig, men många barn reagerar just så, med att gråta när föräldrarna kommer trots att allt går jättebra!

Vi har varit och handlat hela familjen Först åt vi moddag på ikea (korv med bröd, stackars, stackars barn ) och sedan handlade vi på Ica Maxi. Lillebror sov som en stock (det passar att sova när inte vi ska sova..) och Johanna blev bara sur en enda gång och det var när hon itne fick ta en banan. Jag tycker att alla affärer borde ha barn-bananer att bjuda på
  • Winnertaco
    Mini: Jag skrattar faktiskt också när jag läser om Isak. Det är ju sååå roligt när de börjar gasta vad man än säger Efteråt kan man skratta åt det om inte annat
  • Winnertaco

Åh, äntligen morgon igen *ironi* Blä, idag ville jag bara somna om och glömma att jag har två barn som måste aktiveras/göras nöjda hela dagen!

Johanna är helt tät och det bara rinner ur näsan på henne, så jag tror att vi får stanna inne idag. Jag ska på efterkontroll hos bm kl 11, faster tar hand om Johanna hoppas jag. Orkar inte släpa på henne. Det känns tillräckligt meningslöst som det är att gå på efterkoll, om hon är med så kommer det verkligen att bli nada vettigt sagt eller gjort!

Jag måste få fråga igen om tv-tittande. Vi hade besök igår av en familj med två barn, en ettåring och en tvååring (beundrar dem verkligen...) och de tyckte att deras barn tittade för mycket på tv. De brukade få titta på morgonen när mamman gjorde sig iordning och en halvtimme efer middagen. Jag vågade inte ens säga att tv:n står på hela dagarna här. Är det dåligt gjort av mig? Är jag lat? Igår kände jag mig som världens sämsta mamma, verkligen!

Joko: Jag är grymt avis på ditt presentkort! Jag skulle kunna göra typ vad som helst för bara en kvart i ett solarium eller en bubbelpool!

Carro: Det var en jättebra text! Man måste bli helt desperat tillslut om barnen inte äter!

Meria: Vad trevligt det är med sådana mornar... När man känner redan från början att dagen kommer att bli kaos

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos