Inlägg från: biltokig1 |Visa alla inlägg
  • biltokig1

Nodejas Babes och Bambinos

Mini> haha tråden är alltså uppvärmd och klar för mig då

Monz fortsätter att ha lite små uttbrott lite då och då men tycker att det funkar helt okej ändå med tanke på åldern och att det händer så mycket nu.

Igår var jag och jobbartjejorna på Ladies Night i Linköping, JÄTTE kul och så himla skönt att bara få umgås och ha riktigt jäkla kul ihop. Allt känns mycket bättre nu och jag känner mig äntligen laddad inför en jobbvecka!!! *skönt*

Hoppas alla små sjuka skruttar kryar på sig under veckan *kramar från oss*

Nu ska jag hoppa tillbax till tv-soffan och en nostalgi tripp al´a "Pretty Women"

PUSS PUSS
    MONZ 061127 *världens goaste* >>> www.innegm.se
  • biltokig1

Packade upp första julgrejerna på jobbet idag kommer vara såååååå trött på julen i slutet på oktober hehe

Annars så är allt bara bra här... Monz berättade att han slagit en kompis på dagis, i huvudet idag... hrmmm bäst att kolla upp imorgon Kul att veta om det var så, inte att han slåss men att han verkligen kan berätta om vad som händer på dagis

• biltokig1

OJOJ vad många sjuka små sötisar vi har här.... usch hoppas verkligen alla blir bättre snart!

Monz var varm igår och röd om kinderna så jag trodde att det kanske var nå´t på G men idag verkar det inte så. Han har även bestämt sig för att inte sova när han brukar om dagarna, runt 12-14 så NU sover han. Måste väcka snart för annars blir det nog inte så bra ikväll.

Winnetaco> Grattis till Ludvig Jäkligt skumt med datorn fakitskt!!!

Carro> vad skönt att det blir öron OP snart, ni har verkligen haft det tufft med alla sjukdomar.... nu är det en grej som försvinner iallafall.

nähe bäst att försöka blåsa lite liv i lillprinsen

• biltokig1

Sitter och hänger här lite innan jobbet!!! Hoppas att Carro sover gott nu, usch tycker oxå så synd om er

Monz blev super lessen igår när jag lämnade honom på dagis, har ju fått för sig att inte sova på dagen och var väl egentligen trött, inte lätt att bli stor.
    Idag har vi varit på sjukhuset med hans morfar (bara rutin grejer) Han var super glad att få träffa morfar eftersom det var ett par månader sen sist (tyvärr blivit så sedan han flyttade ifrån mamma) Iallafall så somnade han i bilen, skönt att slippa tårarna innan man ska åka till jobbet. Är inte alls van vid att Monz är lessen vid lämningarna.

Mini> Tur att att du har fler intressen, så som berg

Joko> Låter helt underbart med 4 timmars SPA, näeee hade inte varit fel alls faktiskt

näeee ni nu är det väl dags att åka till jobbet.... ingen lust idag och lite lätt illamående, hoppas inte att nå´n vinterkräksjuka är på intågande

• biltokig1

NU ÄNTLIGEN har jag läst färdigt Var visst ett tag sen jag var inne men jösses så ni har skrivit, har nog suttit i 40 min och bara läst. JAA så nu minns jag ju typ inget

Men JOKO> SÖT Emma och vad duktig DU var som inte gav upp utan bakade igen, tur det blev bra andra gången

Meria> Loke är bara för gullig!!!

MYRAN> Precis ett sånt hus jag trodde ni redan hade innan jag fattade att ni inte bodde i hus haha!!! FINT!!!

ang. trötta och hungriga och arga barn så är det nog så för de flesta verkar det som... det händer ju MASSOR nu för alla och samtidigt börjar de bli så stora att de inte behöver lika mycket sömn på dagarna (fast de egentligen kanske gör det för att orka vara pigga & glada, men då istället somnar senare på kvällen *suck* )

Vi har testat lite fram och tillbaka nu, Monz får sova 1 timme vissa dagar, andra 1 1/2 tim. (ja och ibland vill han inte sova alls men då blir det inte så bra ännu)
    Gör som många andra oxå och ger lite russin eller frukt innan middagen som är runt 18.30 här hemma. Funkar bra för det mesta.

ang.presenter och julklappar så har jag köpt målarbok, Byggare Bob dvd + ljudbok och en liten brio racer bil (Monz samlar) Han kommer väl få en massa annat från snälla släktingar så vi behöver inte köpa så mycket. Får väl önska oss presentkort på Ikea så att vi kan köpa ny säng och ev. ett bord + stolar framöver.

ang. tv så kollar Monz bara på morgonen ibland, han vill gärna se Byggare Bob så nu har jag köpt en film men han tittar väldigt väldigt sällan på tv eller film. Kanske 10-20 min/dag i genomsnitt. Han leker nog hellre med lego och bilar.

Ville ju kommentera mycket mer men är lite för trött just nu. Tänker iallafall på er alla *puss*

• biltokig1

Monz fick oxå en kissepåse när han var sjuk (jaa ni vet de hemska utslagen) Det funkade 3:e gången vi provade iallafall

Snart kommer det några vänner hit och hälsar på, kul kul. Monz verkade dock inte lika glad i detta när jag berättade att Becca skulle komma hit och leka (kompisens dotter som han knappt träffat) Becca inte togde lego!!! Han skällade om detta lego hela kvällen igår haha Kan säga att han älskar sitt Duplo lego och bygger huuuuuur bra som helst med detta, men vi har ju iförsig haft det framme nå´t halvår redan

Låter så gulligt när Monz försöker ändra på orden numera.. typ kan blir kande om han kunde själv och tog blir togde hihi

Nä fixa tvätten och sen blir det att göra fruktsallad *PUSS*

• biltokig1

Myran> Det är ett gott tecken, ni kommer trivas såååå bra i erat ny/gamla hus

Hoppas inte Karl-sötisen försvinner i sin nya rymraket *fnissar* Tror iallafall att Monzen och Karl skulle leka jätte bra ihop, bygga högsta tornet !!! (ja om de nu inte blir osams om klossarna)

Det gick jätte bra idag med kompisen Becca, men något lego vågade jag inte ta fram

Carro> usch hoppas Sam får sova inatt och att ni får hjälp bums imorgonbitti *kram*

JoKo> hrmmm börjar bli lite orättvist nu faktiskt, men kom på vad jag kan önska mig när jag fyller på fredag iallafall

GOD NATT sötisar

• biltokig1

Hej hej!!!

Vi har haft fullt upp hela dagen, syrrans tre busar har varit med mormor och med oss, så Monz har haft super kul med alla kusiner

Monz och alla ungar på dagis har hållt på med just "min mamma" och "min pappa" ett bra tag nu. De skriker visst i munnen på varandra när föräldrar kommer dit för att hämta hihi
    Monz har annars bestämt att det är pappa som ska natta numera, (ge vällingen och sitta brevid sängen) Ikväll sa han "akta mamma" jaja jag klagar inte.

Ang. tapeterna så har vi denna på jobbet www.photowall.se/showItemLarge.aspx
    skit snygg är den, bra kvalite och BRA pris, plus att klister följde med.

Imorgon blir det BUSFABRIKEN ihop med syrran m. familj plus brorsan m. familj. och mormor KUL KUL KUL!!!

• biltokig1

Hej!!!

Nyss hemkommna från en dag på Busfabriken, lika kul denna gången

Jo låtsaslekar är det massor av här med, minns inte när Monz började men det var säkert ett halvår sen. Bjuder alla gosedjur på kaffekalas osv. Tycker det är så mysigt med deras otroliga fantasi. Hehe fast några utskällningar på de stackars nallarna har han inte börjat med

Pela> Jätte fin lägnehet, verkar toppen bra!

nu ska jag kolla in andra sian innan ensamna mammor börjar

• biltokig1

MINI> Hejar på dig tjejen!!! *kram*

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos