Inlägg från: SkåneP |Visa alla inlägg
  • SkåneP

    Hönan eller Ägget? Finns endast ett logiskt svar!

    Jag TROR att TUPPEN kom först.

  • SkåneP

    Undrar vad som är så speciellt med höns som gör att de inte "evolverat".

    Vanliga tamgrisar har ju evolverat från vildsvin, de skiljs åt av ca 8000 års mänsklig avel/uppfördning.

  • SkåneP

    Roligt att det kallas flum.

    Jag har inte läst en enda bok om evolutionen som kommer i närheten av vad som skulle kunna kallas flummigt.

    Vilka böcker om evolutionen är flummiga tycker du TS?
    The selfish gene?
    The ancestor's tale?
    The origin of spicies?

    Vad tycker du är det flummiga i dem?

  • SkåneP

    Fläderblomman skrev 2008-12-17 21:09:42 följande:


    En sak bara som alla bör vara uppmärksamma på angående evolutionsläran.. Evolutionsläran är inget faktum.Det är bara terorier.
    Haha.

    "Bara teorier".

    Som om det bara är fria fantisaier någon gissat sig fram till.

    Har du en susning om hur väl underbyggd evolutionsmodellen är?
  • SkåneP

    Fläderblomman skrev 2008-12-17 22:33:20 följande:


    det där med gravitationen o d är ju teorier som har bevisats det är ju lite skillnad eller vad säger du?
    Så du gör skillnad mellan "bara teorier" och "teorier som har bevisats"?

    I så fall borde nog allt evolutionen höra till de som bevisats för det finns som agt extremt mycket som stödjer den.
  • SkåneP

    Fläderblomman skrev 2008-12-22 18:13:53 följande:


    T.ex. det är enligt våran logik omöjligt att en man uppväxt bland avgudadyrkare och dessutom analfabet kunnat skriva koranen för 1400 år sedan.
    Tja, det ingår väl i själva definitionen av en alnalfabet att inte kunna läsa och skriva. Så antagligen var det ingen analfabet som gjorde det.

    "Exempel att det skulle vara omöjligt (om vi ska tänka logiskt som någon sa att man ska tänka):är att det i koranen står att jorden och alla andra planeter snurrar i deras fasta bana och att solen är en brinnande fackla."

    Äh, med facit i hand kan man läsa ut vad för fakta som helst ur en luddig text.

    Solen är för övrigt inte en brinnande fackla. Dess förbränningsprocess är helt annorlunda än den hos en fackla.

    "I koranen står det även att Gud skapade djuren utav vatten. "

    Jasså? Vilka slutsatser kan man dra av det?

    En slutsats är att den som läser religiösa skrifter som om de vore naturvetenskapliga verk lär sig INGET om hur världen ser ut.
  • SkåneP

    Fläderblomman skrev 2008-12-22 18:44:23 följande:


    SkåneP skrev 2008-12-22 18:35:08 följande:
    Ne du, vadå med facit i hand, det är inte luddigt för femton öre,
    Jag menar bara att men gör tolkningen i efterhand, just med facit i hand. Efterhandskonstruktion med ett ord.

    För du påstår väl ändå inte att det var utifrån anvisningar i koranen som man modellerade upp gravitationen och planetrörelserna som den beskriver?

    "vänta lite så ska jag hämta verserna precis som dem är direkt från koranen"

    Tack, det behövs inte.

    "Nej men solen brinner! "

    Nej, det gör en inte. Vid brand ingår syre som en vital del.
    Det finns inget syre i solen.

    Alltså brinner den inte.

    "Koranen sändes ner för 1400 år sen och det var meningen att dem på den tiden skulle förstå."

    Aha, ett text med bäst-före datum alltså?

    Själv ser jag det som ett klockrent tecken att den skrevs av högst mänskliga författare, medhögst mänskliga brister.

    "En slutsats man kan dra utav att djuren är skapade utav vatten är att det inte är konstigt att man på senare tider med de verktyg vi har nu kommit fram till samma sak!"

    Som sagt. Med facit i hand....för du menar väl inte att koranen ger användbara anvisningar i att ta fram och förstå genetiken?
Svar på tråden Hönan eller Ägget? Finns endast ett logiskt svar!