kopparspiral + sen mens + bruna flytningar + mensvärk + neg test -Vad? Grav?
Hej!
Har försökt läsa runt här och på diverse andra ställen men hittar inte direkt något som stämmer in på min situation just nu. Försöker mig på en tråd här och hoppas på delgivande av erfarenheter och kommentarer!
Har sedan 10 månader en kopparspiral som jag vet sitter i. Trådarna känner jag. Har i princip aldrig haft sen mens utom vid graviditet men nu är den närmare en vecka sen. Har haft bruna eller lätt rosa-/gulfärgade flytningar. De kommer och går liksom mensvärken. Det känns i princip som att jag har mens stundtals fast den inte är där annat än med flytningar. Har vid tre tillfällen under de senaste tre dagarna haft en skärande smärta i livmodertrakten som bara varade någon sekund. Två av dem var på ena sidan, den tredje i mitten. Så hade jag vid de första tre mensarna efter spiralinsättningen fast då i mitten.
Gjorde ett grav-test på eftermiddagen idag som visade negativt.
Om inget förändras har jag bestämt mig för att ta ett test till på onsdag morgon. Oavsett vad så blir det ju gyn då, förutsatt att det fortsätter såhär alltså. Vet om att risken för X-graviditet är större med K-spiral, men det är ju så tidigt än... skulle bara vara i vecka 5 om jag är gravid.
Är det någon som haft liknande symtom och vad har det då visat sig vara?
Tack på förhand /Sandra