• Lotten73

ögonlaser operation ja eller nej?

Undrar om ni tycker man ska göra en laserop på ögonen om man har dålig syn så man slipper både glasögon och linser?
    Jag ska på en kontroll av ögonen se om jag kan genomgå denna op?
    Jag hatar glasögon och linserna är ok eftersom jag måste välja.
    Men tänk att bli FRI från både och vilken känsla det ommer bli.
    Nån som gjort detta och vill dela med sig av era erfarenheter skulle jag bli tacksam.

*En som kanske slipper glasögon linser inom kort*

• Svar på tråden ögonlaser operation ja eller nej?
  • Lotten73

Inga fler som gjort denna op och kan berätta hur det var är nu efter op?

Lotta

• SatuSv

Det är min dröm att få operera ögonen!!!Har haft linser i ca 11år nu,o jag är så trött på dom!Hela sommaren har jag använt glasögon o jag hatar även dom!fast jag växlar mellan 2par...
    Tänk vilken känsla,att vakna på morgonen o bara SE!
    Jag funderar o försöker spara pengar till en operation.Min pappa gjorde det på Ögonkliniken i Globen o betalade 22.000.Han såg bra direkt efter 1 timme,o det är 4år sen o hans syn är perfekt,inga biverkningar alls.Ända biverkningen är jag,för han retar mig så mkt för att han kan se så bra....j*kla gubbe..

• SatuSv

o han hade lika dålig syn som jag har -4.75 på båda ögonen...Im BLIND..

• annki72

Jag gjorde Lasik i göteborg och betalade 28 000:- dett var för ca 6 år sen.

allt som allt från det jag kom dit till allt var klar med båda ögonen tog 1 timme, läkaren och sköterskorna pratar med en hela tiden så dedt var inte obehagligt alls, kändes inte ens när de gjorde nått.

Jag var näst intill blind utan glasögon!

Jag såg nästan perfekt efter 1 timme efter op.

Första tiden kunde jag leta efter mina glasögon av rena vana

• Zimlis

Jag skulle gjort det utan att tveka, men jag har nystaggmus så det skiter sej fett (nystaggmus= ögondarr)

FL-beroendet är ett faktum
  • Themis

Jeg vet tre som har gjort det och det gick perfekt för alla tre.

• LMK

Jag är oxå opererad. Hur skönt som helst!!
    MEN tänk på att alla inte är lämpade för samma behandling vilket oxå leder till olika lång läkning. Jag gjorde en LASEK behandling pga. ojämn & tunn hornhinna. Hade lång läktid & en hel del smärta.
    Läs på ordentligt om alla metoder så du är väl förberedd inför ditt första möte. Det ÄR värt det!!

• Vilvarin

Jag gjorde en LASEK för snart 5 veckor sedan. Hade drygt -6 och brytningsfel på båda ögonen så jag såg inte mycket.
    Idag ser jag sådär, inte så att jag skulle nöja mig om det inte blir bättre, men läkningstiden är längre när man haft så pass stort synfel säger optikern. Så det är bara att vänta och hålla tummarna.. :)

Ni andra som gjort LASEK, hur lång tid tog det tills ni såg riktigt bra?

• LMK

Vilvarin skrev 2008-10-14 14:42:49 följande:

Jag gjorde en LASEK för snart 5 veckor sedan. Hade drygt -6 och brytningsfel på båda ögonen så jag såg inte mycket. Idag ser jag sådär, inte så att jag skulle nöja mig om det inte blir bättre, men läkningstiden är längre när man haft så pass stort synfel säger optikern. Så det är bara att vänta och hålla tummarna.. :) Ni andra som gjort LASEK, hur lång tid tog det tills ni såg riktigt bra?
    Jag hade litet synfel (ca-1,75) men brytningsfel. Jag var hemma från jobbet i 10 dagar & det tog minst 1 månad innan jag såg skarpt. Hade dubbelseende bra länge, men det är för att ögat blir svullet efter op & synnerven kläms. Mitt tips är att ösa på med fuktdroppar. Ju mer dessto bättre!
Svar på tråden ögonlaser operation ja eller nej?