Inlägg från: ACAP |Visa alla inlägg
  • ACAP

Har det inte gått för långt nu? (om barnvisor!)

Min man kan så gott som "bara" de såkallade bordellmammans visor och han Björn nåt...kommer inte ihåg nu. Som tur är sållar han bort de värsta men dottern vår har nog fått höra några "barnförbjudna" grejor ibland. Förstås inte fullt ut, men nästan.
    Tur att jag kan alla de andra vissorna då, klassikerna.

• ACAP
    DCLXVI skrev 2008-10-16 22:30:53 följande:
    Har inte läst hela tråden men det finns väl nån visa som går typ:"goddag min fru, jag ser min fru ni lillan har i famnen....  och sen ... ojojoj ojojoj ett sånt besvär man har att smälla och smälla och smälla lillan sin"Helt sjukt ju, måste kolla upp den bättre.
    Jodå, den finns med i "nu ska vi sjunga". Sjöng jag mycket när jag var liten. KOmmer dock inte riktigt ihåg vad den heter.
  • ACAP
    MsBeauty skrev 2008-10-17 23:04:55 följande:
    Den här brukar jag sjunga:I kinamocka skogen där bodde en familjdär mamman laga maten och pappan rensa silloch lillen satt på pottan och gjorde marmeladdå kom en liten råtta och fråga vad det varhåll käften lilla råtta, det angår inte dig,för det jag har i pottan, det ska jag ge en tjejoch tjejen satt på taket och tjejen trilla neroch tjejen ska begravas imorgon klockan tredem hade ingen flagga, men det gick bra ändåde tog en gammal kärring och piska'n gul och blå
    Ha,ha!
    har aldrig kunnat hela varianten, men nu har jag den!
Svar på tråden Har det inte gått för långt nu? (om barnvisor!)