• Längtar2008

Gravid efter IVF. När skall jag skriva in mig på MVC?

Hej,

Är det någon som vet hur jag ska göra med MVC. Har ni kontaktat dem och skrivit in er eller går vi kvar på vår IVF klinik?

• Svar på tråden Gravid efter IVF. När skall jag skriva in mig på MVC?
  • Lilla i

Jag kontaktade MVC runt vecka 8 ung. Man får då en tid för första besöket, brukar ligga runt vecka 12. Jag tror inte att man kan gå kvar på IVF kliniken men det kanske finns de som har kombinerat IVF och mödravård. När jag gjorde IVF på Carl von Linne kliniken så hade vi ingen kontakt efter att vi gjort ett UL i vecka 7 då de såg att det fanns ett foster som levde. Sen ville de att man skulle ringa när barnet var fött men det vara allt.

• Längtar2008

Tack Lilla i. Är det vanligt tro att det inte finns något foster därinne när man gör VUL i vecka 7 på kliniken.

• cuteswegirl

LÄngtar: jag är själv i V6 & har redan ringt mvc... ska på "livsstilssamtal nästa måndag d.v.s i v7... då får jag även tid för inskrivning....

Nu har det nog blivit våran tur! BF 090615
  • Carrie

Vi gjorde två vul på ivf-kliniken, ett i v. 7+5 & ett i v. 10+0 & efter det sista ringde jag till min mvc & fick komma på livsstilsamtal.

Lycka till!

Carpe Diem!
  • Lilla i

Vet inte hur vanligt det är att inte se foster på UL i v 7 tror nog att de flesta som testat positivt på sticka har ett foster som syns på UL.
    Grattis till graviditeten och lycka till!!!!

Svar på tråden Gravid efter IVF. När skall jag skriva in mig på MVC?