Inlägg från: månälva |Visa alla inlägg
  • månälva

UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor

Åh vad jag känner med dej. Jag kan bara beklaga din stora sorg och tycka det är grymt orättvist. Du får dock tänka på att er lille gosse fick somna in tryggt i din mage med dina lugnande hjärtslag omkring sig. Imorgon, ta kort på honom,gör gärna gipsavtryck (personalen hjälper gärna till. Även om du inte orkar nu, så kommer du vilja ha minnen längre fram. Jag jobbar på en förlossning och det är ofta mammor till änglabarn ringer och frågar om vi har mer kort på deras ängel. Jag tänker på dej, kram

• månälva

Jag har tänkt på er i helgen, tack för att du skrev och berättade. Hoppas ni har fina minnen av er lille älskling. Ta hand om er och var rädda om varandra. Kram

• månälva

Det är tufft för dej nu. Tillåt dej bli arg,lessen,förbannad, förtvivlad. Du har gått igenom något fruktansvärt och jag tycker du reagerar sunt. Vet om andra som knappt brytt sig, och jag är övertygad om att deras sorg kommer över dom när dom kanske minst anar det. Tillåt dej alla dina känslor.
    Din mans morfar var säkert den berömda droppen och det var hemskt olyckligt att han också gick bort nu. Skickar dej en stor kram, och råder dej till att gå varsamt fram. Stressa inte, sörj i din egen takt.

• månälva

Du är så bra på att beskriva dina känslor och tänker så förnuftigt trots din stora sorg. Det är inga små steg du tar och det är stort av dej att kunna känna glädje av andras barn. Jag är helt säker på att du kommer få lyckan att vara gravid och föda fram ett levande barn så småning om. Jag förstår om det kanske inte är det första du/ni tänker på nu eller så kanske det känns som du vill bli gravid fortast möjliga. Det är helt naturligt att tänka på båda sätt och det är bara ni som kan avgöra vad som är rätt för er. Många kramar

• månälva

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men jag följer dej, tänker på dej och skickar en kram då och då!
    Jag kan förstå din tankegång, men som "bebis igen" skrev, det är över vår natur. Du har inte gjort något fel och snälla lägg inte skulden på dej. Du har nog med smärta ändå. Kram

• månälva

Åh, vad det gör ont i mej att läsa om din längtan. Jag förstår din längtan efter att vara gravid och få en liten bebis, allt blir ju omkullkastat när en efterlängtad graviditet avbryts på ett abrupt sätt. Jag förstår att det måste kännas fasansfullt tomt och att ni kanske känner er lurade. Att ditt enda mål är att på nytt bli gravid. Men snälla, prata med er dr först! Det är så viktigt att din kropp är redo för ännu en graviditet. När dr gett klartecken tycker jag ni ska köra på för fullt! Personligen tror jag det är det bästa, att få känna liv på nytt

• månälva

Tänker på dej ofta och har full förståelse för att du inte ser fram emot "falsk-julen". Inget blev som du hade tänkt dej och jag förstår om du känner dej lurad. Håller tummarna allt vad jag orkar att du blir gravid snart, (bara du checkat av med läkaren först) och jag känner på mej att du kommer bli det fort Kram

• månälva

Skönt att det inte berodde på något ärftligt. Ja, nu får eran son sova gott och ni får börja med syskontillverkning! Önskar er varmt lycka till och det vore kul om du fortsatte skriva här ibland Kram

• månälva

Hej Odling ! Längesedan nu, hur har ni det? Hoppas ni fick en fin jul ändå och att ni kan se framåt. Vem vet vad 2009 bär med sig? Kram

Svar på tråden UL-katastrof, vätska bakom nacke och runt lungor