• Mysaaan

Blöjorna läcker uppåt ryggen!

Vad ska man göra? Dottern bajsar bara kanske varannan/var tredje dag nu och då blir det rejält. Nu har det hänt 4 gånger i rad att hon bajsar så att det läcker ut rejält uppåt ryggen och så igenom pyjamasen (för det händer alltid tidig morgon) för det är inte lite det kommer. Vilket resultera i att hon får i sängen och tom på händerna när hon far runt i sängen. Så himla otrevligt!! Finns det blöjor som håller tätt för detta? Nu har hon Libero strl 3, Midi tror jag dom heter och dom ser ju ut att sitta bra, men som sagt det läcker uppåt ryggen när hon har bajsat. Pampers tål hon inte, annars har jag inte provat några andra blöjor. Finns det några som är extra långa i ryggen? Vad är värt att prova?

• Svar på tråden Blöjorna läcker uppåt ryggen!
  • Tjimtjom

Lidl har ganska bra blöjor.

• MrsMia

Jag tycker Liberos up&go (sån där man bara drar på som kalsonger) funkar bäst, de har aldrig läckt så som du beskriver.

• Blue Bear

Har samma poblem.. använder både Libero ch Lidl's och båda läcker uppåt..
    Nu har jag köpt Liberos nr. 4 som täcker lite mer uppåt.. fr väl se om det blir samma problem.

Igår fick jag tvätta hela han då han hade bajs ända upp på axlarna

***Adi 080626 - alldeles underbar!***
  • Atredot

prova huggies, de har mer resår på ryggen sas.. jag har testat olika till min lilla och på jobbet (fsk) och billiga är lika bra som dyra om man ändå byter/kollar med jämna mellanrum som på fsk! Men huggies ska jag nog till Linnéa till att börja med för jag tycker libero läcker kiss när hon ligger på rygg och är svåra att känna när de är fulla och de är billigare än pampers på min affär!

• Tjimtjom

Testa med blöjbyxor utanpå. Det kanske hjäper till så bajset inte läcker så mycket

• Mysaaan

Hon är ju 2,5 månad, vägde 5900 sista för 3 veckor sedan. Kan man ändå ha upp&go?

• magen84

jag hade med det problemet innan, jag har provat alla blöjor som jag fått tag på men inget hjälpte oss iaf..huggies är jättedåliga och pampers för tunna, ica`s läckte ännu mer, och lidl`s tycker inte jag har någon vidare form... men smaken är ju som baken...
    men nu har vi libero igen dom funkar bäst ändå kom vi fram till.

• Drakugglan

Alla barn är ju olika till formen och växer olika på längden och bredden.

Jag hade inte problemet med att det läckte uppåt ryggen utan jag hade Libero nr 3 och då läckte det kiss på sidorna, bytte till nr 4 och då läckte det bajs mellan benen. Bytte då till Pampers, som jag inte alls gillade när bebben var nyfödd men nu satt de perfekt.
    Min väninna hade motsatt problem. För henne läckte Pampers konstant medan Libero var säkrast på natten och Icas egna på dagen.

Pröva olika blöjsorter, tillslut kommer du hitta en som passar. Ring, maila eller skriv till olika blöjföretag om ditt problem och fråga om de kan skicka prover till dig så du slipper köpa hela paket med tanke på att din dotter inte tål alla blöjor.

En knep till: Lägg kläderna i blöt i kallt vatten direkt så blir de inte missfärgade av bajset.

• annah75

Jag tror inte up&go finns för såå små..dessutom verkar det jättebökigt att ta på en sån blöja på en sån liten... byxblöjan började vi inte med älsta dotten förrän hon kunde stå och gå stadigt...

Jag har samma problem med min nu 4månaders, använder oxå libero...märkt att de gånger jag spänner åt blöjan lite hårdare än vanligt håller de mer tätt....

Svar på tråden Blöjorna läcker uppåt ryggen!