• dj zap

Flyttar till lägenhet nu och söker efter en bra och billig hemförsäkring. Undrar om ni kan ge mig lite tipps och råd?

Ja som rubriken lyder!

Vi ska nu flytta till lägenhet 1 November.
    Vi är en liten familj på 4 personer snart 5 i December. Lägenheten är en 4:a.

Vi är inte så bra på hemförsäkringar mm.
    Så vi ville höra runt lite här om vad ni har för några och vad ni betalar?
    Vi vill järna ha en billig och bra hemförsäkring.

Någon som har lite tipps och råd till oss????

* Lone 2005 * Ida 2007 * BF 18 December *
  • Svar på tråden Flyttar till lägenhet nu och söker efter en bra och billig hemförsäkring. Undrar om ni kan ge mig lite tipps och råd?
  • Babylove84

Vi har trygghansa och betalade en avgift på 1200 spänn för ett år.

• Mizz Turko

Har alla försäkringar hos If och då får jag även "mängdrabatt".

Köp inga försäkringar hos FOLKSAM, för de har usla villkor och t ex brandmän har varnat oss för att teckna hos dem.

Kolla runt, för ni kanske ska ha andra försäkringar och då lönar det sig att samla alla hos ett och samma.

Är ni med i facket, bostadsförening etc som gör att ni får rabatt/billigare hemförsäkring?

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • AllForLove

Mizz Turko skrev 2008-10-13 11:50:26 följande:

Köp inga försäkringar hos FOLKSAM, för de har usla villkor och t ex brandmän har varnat oss för att teckna hos dem.
    Bara nyfiken, vad kommer det sig att Folksam är så dåliga?
    Jag har haft folksam sen jag flyttade hemifrån. Men då har jag aldrig behövt dom i ett försäkringsärende visserligen.
    Blir lite fundersam om till o med brandmän inte tycker att dom är bra. Kanske läge att byta?

Som sagt, jag har Folksam och betalar runt en hundring i månaden.
  • MrsCD

Lansforsakringar var jattebra nar jag bodde i lagenhet i Sverige.

• Kira1982

Mizz Turko skrev 2008-10-13 11:50:26 följande:

Har alla försäkringar hos If och då får jag även "mängdrabatt".Köp inga försäkringar hos FOLKSAM, för de har usla villkor och t ex brandmän har varnat oss för att teckna hos dem. Kolla runt, för ni kanske ska ha andra försäkringar och då lönar det sig att samla alla hos ett och samma. Är ni med i facket, bostadsförening etc som gör att ni får rabatt/billigare hemförsäkring?
    varför skulle FOLKSAM vara dåliga?
  • MajaLarsson

min mamma jobbar som brandsanerare och varnar oxå för FOLKSAM.. Dom ska tydligen inte vara så lätta att ha att göra med när man behöver dom! Mamma rekommenderar länsförsäkringar!

• Pansarhamster

TS, ring till de olika försäkringsbolagen och fråga dem!

Trygg Hansa, Folksam, If, Länsförsäkrignar, Dina försäkringar osv

Det du kommer behöva uppge är adress till bostaden, yta och antal boende där. Så enkelt och så får du den exakta kostnaden och kan jämföra. Har ni bil eller barnförsäkring är det bra att samla dem på samma bolag.

Villkorsmässigt är det inga stora skillnader mellan de stora bolagen, inget att hänga upp sig speciellt på iaf.

• nadja84

Vi har vesta genom nordea betalar 658.- per år. Har även bilförsäkring från dom och det fungerar bra.

Svar på tråden Flyttar till lägenhet nu och söker efter en bra och billig hemförsäkring. Undrar om ni kan ge mig lite tipps och råd?