• dj zap

Flyttar till lägenhet nu och söker efter en bra och billig hemförsäkring. Undrar om ni kan ge mig lite tipps och råd?

Ja som rubriken lyder!

Vi ska nu flytta till lägenhet 1 November.
    Vi är en liten familj på 4 personer snart 5 i December. Lägenheten är en 4:a.

Vi är inte så bra på hemförsäkringar mm.
    Så vi ville höra runt lite här om vad ni har för några och vad ni betalar?
    Vi vill järna ha en billig och bra hemförsäkring.

Någon som har lite tipps och råd till oss????

* Lone 2005 * Ida 2007 * BF 18 December *
  • Svar på tråden Flyttar till lägenhet nu och söker efter en bra och billig hemförsäkring. Undrar om ni kan ge mig lite tipps och råd?
  • Mrs Ray

Vi har Tygg Hansa idag och är nöjda med dem, men så får vi också rabatt genom att jag är medlem i Unionen. Så kolla upp om ni t.ex. har några rabatter genom fackförbund eller annat.

Men se till så att ni inte är underförsäkrade.

Bilförsäkringen har vi separat, det var billigare så.

• Lucky

Har precis bytt från folksam till Trygg hansa då jag har både dotterns och min olyckfallsförsäkring där... det blev både billigare och bättre då lgh blev uppförsäkrad massor med pengar... tänk så dålig koll man har...

• steqve

nu har jag trygg hansa, men när jag bodde i lägenhet var IF billigast för mig iaf...

• Kålrot

Är någon av er med i ett fackförbund så har man oftast hemförsäkring som ingår i fackavgiften.

• Aminasmamma

Vi har Länsförsäkringar och betalar knappt 700kr efter alla rabatter vi får hos dem. Alla andra i min familj har Folksam och där vi bor har det iallafall aldrig varit några problem med dem när det hänt saker.

• principisessan

satt själv och jämförde alla försäkringsbolag jag kunde komma på idag, fast då för bilen men också vad det skulle kosta om vi samlade alla förskringar hos dem. Då var iallafall länsförsäkringar väldigt mycket billigare än andra.
    bara som jämförelse så kostade det 3000 mindre än hos IF, och då skulle jag inte behöva samla lika många försäkringar för att få mängdrabatt som jag gjorde i prisexemplet med if..

• misskitty

Nån som har försäkringar via Nordea? Hur "billiga" är dom ?

• Kira1982
    Kålrot skrev 2008-10-17 22:55:25 följande:
    Är någon av er med i ett fackförbund så har man oftast hemförsäkring som ingår i fackavgiften.
    jag har min försäkring via facket, fast det ingår inte i fackavgiften. (betalar ingen nu när jag studerar)
  • Kålrot

Kira1982 skrev 2008-10-19 14:32:35 följande:

jag har min försäkring via facket, fast det ingår inte i fackavgiften. (betalar ingen nu när jag studerar)
    Det är nog olika mellan fackförbunden, men både jag och min man har en hemförsäkring i fackavgiften, genom Folksam. Men nu bor vi i villa och har då en annan hem- och villaförsäkring.
  • PulkaSkurken

SalusAnsvar sägar jag bara hur bra hemförsäkring som hällst för 116:- månaden.

• staaaaar

jag kikade på dessa försäkringar eftersom man skulle få rabatt som förmånskund.... men försäkringen som jag har hos länsförsäkringar var bra mycket billigare (fast jag inte har någon rabatt hos de)

misskitty skrev 2008-10-18 16:19:46 följande:
    Nån som har försäkringar via Nordea? Hur "billiga" är dom ?
  • plutteluddelutt

vi bor i en tvåa i en liten stad (skulle inte ens kalla den stad) vi betalar inte ens en hundring, började fundera om vi gjort något fel nu men vi tog i litegrann när man skulle sätta värdet på det man har (kommer inte ihåg vad det hette)

Svar på tråden Flyttar till lägenhet nu och söker efter en bra och billig hemförsäkring. Undrar om ni kan ge mig lite tipps och råd?