Inlägg från: Minnie69 |Visa alla inlägg
  • Minnie69

    Bimlista November för 30+ som arbetar på första barnet:

    "Temptråden" är inaktuell + "30+ som väntar första barnet" + "Samlingstråd för "gamlingar" från alla 30+ trådarna!"

    Bara om ni vill att det ska gå att hitta direkt Hoppas jag inte trampar dig på tårna nu Sarahkka, jag vet att jag är en j-a petfia

  • Minnie69

    Ja, du har ju fått över alla hit och den är ju mest aktuell så det går väl bra att hänga kvar här. Jag har dessutom lagt in info om denna tråd i mina ts:ar (som uppenbarligen väldigt få läser ), så om någon undrar så finns ju infon där. Så det är väl lika bra att köra den här Novembertråden nu, den har ju dessutom längre tid till stängning iom att den är upplaggd 1,5 vecka eller något senare än den jag startade. Det är väl alltid bra ju längre tråden är öppen. Uppdatera bara i TS så man kan hitta till de andra aktuella trådarna där. Jag är en lat jäkel som gillar att skutta via TS när jag vill kika i systertrådarna .

  • Minnie69

    Ja man kanske ska ha det som rutin att byta upp trådarna oftare, men samtidigt ska vi väl inte räkna med att BIM-väntandet drar ut så på tiden . Men i det här fallet, med julstök etc kan det ju bli lite dåligt med uppdaterandet, vem vet? Så det kanske är lika bra att ha en "långlivad" tråd

  • Minnie69

    Jag brukar då gå in i den inaktuella troden och jobba mig vidare till den aktuella tråden. Sedan klistrar jag in titeln och dessutom länken i uppdagera så att den som vill kan klicka direkt på länken i TS när de vill ta sig vidare.

    Du kan kika på mina uppdateringar om du vill slippa detektivarbetet. .

    Jag brukar dessutom alltid göra detta när jag startar upp en tråd så att alla blir aktuella utan tilläggskommentar. Sedan går ju trådarna ut och man måste ju "fylla på" s.a.s.

  • Minnie69

    Första gången jag gjorde en sådan inventering innan jag lade upp en trådstart var vissa länkar typ tre generationer för gamla, det är därför jag ligger på med lite "tryck" på att man alltid ska uppdatera länkarna. Det blir annars jättemycket jobb för den som till sist gör det.

  • Minnie69

    Nu kan du iof sig bara kopiera länkarna och rubrikerna som jag plockade över. Men när en tråd har blivit för gammal så måste man gå in i tråden och kopiera "adressen" högst upp i adressfältet och sedan klistra in i TS:en eller uppdatera dialogrutan.

  • Minnie69

    Alltså gå in i den nya tråden och kopiera adressen och sedan skriva in

  • Minnie69

    Har lagt upp en Bim-tråd för januari 2009 då jag är övertygad om att jag kommer att få vänta till dess på att få ngn förbenad ägglossning. Jag vet att det är att ta i, men det känns som att jag lika gärna kan acceptera läget och bli glatt överraskad om ngt händer innan . Men jag känner inte att jag riktigt är så hoppfull mm så det motiverar att jag lägger upp mig i ngn av de tidigare Bim-trådarna.

    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m38198414.html

    Har även lagt upp en ny diskussionstråd som utlovat del 16 är här:

    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m38199237.html

  • Minnie69

    Verkar som jag kanske får ÄL mitt i mitt tjurande, så det blir väl till att avvakta med januaritråden för mig. Men jag hade hunnit få sällskap, så ni får gärna hjälpa mig att välkomna en framtida 30+ deltagare . Dessutom får Sarahkka gärna lägga till Januari i TS www.familjeliv.se/Forum-11-235/m38198414.html

  • Minnie69

    Har jag ägglossning så får jag väl lägga in mig i månadsslutet?

  • Minnie69

    1.
    2. mjuffiz(1)
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13. LauraLee(1)
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Lady Day (1)
    26.
    27. Minnie69 (1)
    28.
    29.
    30.
    31.

    *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    TOTALT ANTAL MEDLEMMAR: 12

    STATISTIK: Totalt borde 12 x 0,16 (16%)= 1,92 personer bli gravida.

    KVAR PÅ LISTAN: 4

    GRAVIDA: Mimpran

    LYCKA TILL NÄSTA GÅNG: Myraplyra,Anetha, Gutetösen, Yrvind, Queen Dolly, Lingon31, Gabi007

  • Minnie69

    1.
    2. mjuffiz(1)
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Lady Day (1)
    26.
    27. Minnie69 (1)
    28.
    29.
    30.
    31.

    *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    TOTALT ANTAL MEDLEMMAR: 12

    STATISTIK: Totalt borde 12 x 0,16 (16%)= 1,92 personer bli gravida.

    KVAR PÅ LISTAN: 3

    GRAVIDA: Mimpran

    LYCKA TILL NÄSTA GÅNG: Myraplyra,Anetha, Gutetösen, Yrvind, Queen Dolly, Lingon31, Gabi007, LauraLee

  • Minnie69

    1.
    2. mjuffiz(1)
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8.
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25.
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

    *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    TOTALT ANTAL MEDLEMMAR: 13

    STATISTIK: Totalt borde 13 x 0,16 (16%)= 2,08 personer bli gravida.

    KVAR PÅ LISTAN: 1

    GRAVIDA: Mimpran

    LYCKA TILL NÄSTA GÅNG: Myraplyra,Anetha, Gutetösen, Yrvind, Queen Dolly, Lingon31, Gabi007, LauraLee, Lady Day, Myraplyra, Minnie69 (Mitt plus blev så kortvarigt att det inte känns rätt att räkna det som ett plus rent statistiskt, men jag vet inte vad ni har för "redovisningsprinciper" i den situationen, brukar ni räkna dem så får ni ändra, jag skriver in mig här nere så länge iaf)

Svar på tråden Bimlista November för 30+ som arbetar på första barnet: