• Anonym

jävla försäkringskassa!

Försäkringskassan kräver mig på 60 000 kr!för att dom inte tror på att mitt ex oxh jag var särbos under tiden jag tog emot underhåll och bostadsbidrag som ensamstående jag har själv ingen inkomst nu utan måste gå till soc denna månad och pengarna till fk ska vara betalda 10 november,vad ska jag göra?kan tillägga att jag inte fått ngr som helst pengar av mitt ex då vi var tillsammans

• Svar på tråden jävla försäkringskassa!
  • delfinen80

Ojdå!! Det var ingen liten summa...
    Du kan inte överklaga då??

♥Ta Hand om Lilla Alice åt oss Brorsan, så som du tog han om Nellie♥
  • Anonym (Mia)

Men om ni varit särbo under tiden har ni väl kvar respektive hyresavier och räkningar eller dylikt som kan bevisa att ni bott på två adresser? Annars förstår jag FK fullt ut att de misstänker fusk.

• Mizz Turko

Då får du väl överklaga och försöka bevisa att ni inte bott tillsammans, t ex genom vänner och släkt som kan intyga detta.

Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Nyfiken gul

du måste överklaga beslutet och skicka in hyresavier från er båda, elräkningar och annat som styrker att ni haft skilda adresser.,

om det är sant det du säger är det en baggis att bevisa att dom har fel....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Firstandhappy

han har väl haft sin adress någon annanstans när detta skedde??

Anonym (Mia) skrev 2008-10-13 14:00:54 följande:
    Men om ni varit särbo under tiden har ni väl kvar respektive hyresavier och räkningar eller dylikt som kan bevisa att ni bott på två adresser? Annars förstår jag FK fullt ut att de misstänker fusk.
  • Anonym (tips)

Vad tråkigt att få ett sånt krav!

Jag tycker du ska fråga din handläggare på en gång till vem och hur du ska göra för att överklaga.
    Kanske kan ditt ex skaffa fram kopior på sina egna hyresinbetalningar under den tiden så att det framgår att ni har haft separata boenden?

Du kan även skicka in blanketten "Önskemål om avbetalningsplan" till försäkringskassan, så behöver du inte betala allt på en gång, den finns under föräldrar -bostadsbidrag - återbetalningskrav.
    Men jag skulle avvakta med det och inte betala tills de uträtt din överklagan.

• Anonym

Jag ska överklaga..men ingen av oss har kvar hyresavier och räkningar från den tiden det är ca 2 år sedan..

• Mizz Turko
    Firstandhappy skrev 2008-10-13 14:03:21 följande:
    han har väl haft sin adress någon annanstans när detta skedde??
    Fast att man har adresser på olika ställen behöver inte betyda att man levt åtskilt, då man tyvärr utnyttjar detta system idag för att få bostadsbidrag, soc.bidrag etc etc.
    Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän.
  • Daddys Girl

Om du nu inte "vinner" vid överklagan så kan du i alla fall be om en betalningsplan. Fick betala tillbaka sjukpenning som hade blivet fel, dock ej dom summorna utan ca 3000;-. jag överklagade pga att jag hade skrivet rätt i mina papper och ändå hade dom betalat ut fel. Men det slutade med att jag fick betala tillbaka hälften i alla fall. Fick då lägga upp en betalningsplan på 3x500;-.

• CuteElliz
    Anonym skrev 2008-10-13 14:05:22 följande:
    Jag ska överklaga..men ingen av oss har kvar hyresavier och räkningar från den tiden det är ca 2 år sedan..
    då går ni till skatteverket o ser till att få utskrivet på vart ni bodde under den tiden...
Svar på tråden jävla försäkringskassa!